Hoe kan ik van een 350 DC 12 supply DC?

H

hanzhangusa

Guest
hi, ik heb een eenvoudig project.Ik moet een 350 V DC krijgen van een 12 supply DC.Iedereen kan me een aantal ideeën?Thanks a lot.

Hoi,
350 V DC is OK, maar hoe zit het met de huidige?Heb verschillende possibilityes, omschrijf de stroom die je nodig hebt.

Dit 350 DC is gebruikt voor het opladen van een condensator.Wanneer een trigger-signaal binnenkomt, zal het kwijting.Dus ik niet echt behoefte aan een constante hoge stroom.Dit is onderdeel van een draagbaar instrument dus ik echt wil om energie te besparen.Bedankt voor uw hulp.

Een optie is om de flash circuit gebruik van een wegwerpcamera.Een condensator wordt opgeladen tot 300-400V vervolgens geloosd in een xenon buis.

U kunt de circuits te vinden op het web, zoals http://www.epanorama.net/circuits/strobo_12v.html

Hoi,

Uw probleem kan worden opgelost met een flash-circuit.Zij vragen meestal maximaal 100-330UF elektrolytische condensator en dan kwijting aan de photoflash buis.
U kunt deze schakeling op veel plaatsen op het internet, maar ze werken meestal (door
standaard) uit 1.5V batterij.Maar er is hier een circuit werken vanuit 9 V:

http://www.discovercircuits.com/PDF-FILES/xenfls1.pdf

Ik stel voor een bezoek aan een film ontwikkelaar / drukkerij in de buurt van uw huis en vraagt om gebruikt wegwerp camera's (one-time-gebruikte types) die gewoonlijk worden gegooid na het bewerken van films, je zou kunnen verkrijgen grootste deel van de componenten die nodig zijn voor uw route.Zie deze link ook: http://www.geocities.com/lemagicien_2000/elecpage/maxflash/maxflash.html

Natuurlijk kan je deze flash circuits veranderen aan uw eigen behoeften.

Rgds
unkarc

PS: Na het verzenden van deze mail merkte ik mijn antwoord is zeer vergelijkbaar met de vorige,
sorry voor dit, ik wist niet over het web voor diagrammen, terwijl was searcing.

Probeer het doen van een Google-zoekopdracht naar "Cockroft ladder".Ik denk dat je in staat zullen zijn verschillende verwijzingen die zal je manieren om de ontwikkeling van de spanning die u zoekt te vinden.

Mike

he,

Ik heb gebouwd een paar kleine opladen circuits in mijn tijd, voornamelijk voor xenon flitsers, coil geweren ... draad kromtrekken etc..

MikeOhio, goed punt!Veel websites die informatie hebben over een CW multiplier bevatten ton van circuits.

is a good way to go, but only for doubling voltages, or multiplying by a small number.

Cockroft-Walton multiplier alleen
is een goede manier om te gaan, maar alleen voor een verdubbeling van spanningen, of te vermenigvuldigen met een klein aantal.Voor 12-350V thats een factor van ongeveer 29.Dat betekent, voor de vermenigvuldigingsfactor die u nodig zou hebben 2 diodes en 2 caps voor elke fase.Dat is 4 * 29 componenten.

Het vereist ook AC input.Maar hey, als u een transformator dat stappen van 120 of 240V naar 12V, dan gewoon terug gebruiken.Een eenvoudige 555 timer schakeling zou kunnen sturen gepulseerde DC op de trafo (experiment met de frequentie en de merk-ruimte-verhouding) en als de uitgang van de transformator te laag is (120-240v), gebruik een paar Cockroft stadia na het.Altohugh, heb ik nog nooit geweest om scherp over het gebruik van een multiplier in een pet laadcircuit ... te veel dingen op te blazen met een back EMF u zou kunnen maken (als je Connecto uw grote pet op een spoel).

Voor een draagbaar apparaat, ik denk dat de flitser idee is de beste.De schakeling is klein, efficiënt, en is speciaal ontworpen voor het laden van grote waarde caps.Die kleine transformatoren zijn een wonder op zich.Gedreven op de juiste frequentie, met een terugkoppeling kronkelende Ik heb 93% rendement gezien.

Ook zoeken op Google naar 'boost converter' en 'direct drive omvormer'.Beide zijn heel efficienct en eenvoudige manieren van versterking van de spanning aanzienlijk.En de boost-methode, hoewel ik heb gelezen kan het niet op grote schaal factoren (zoals een spanning winst van 10) Ik heb 400V uit een klein circuit voor, met behulp van eenvoudige delen en de enige component wond was een inductor.U kunt ook een gemakkelijkere methode zou zijn directe aandrijving, met behulp van een hand gewikkelde transformator.Het kan een tijdje duren (misschien een half uur), maar krijgt u uw spanning.

Hoewel u siad stroom is niet echt een groot probleem, ik ben zeker dat u weet dat, zijn rechtstreeks verband houden met de laadtijd.Maar ik denk dat, tenzij je een 10000UF bank caps opladen bent, zal je niet te lang wachten met een 2-10mA leveren.

Mijn twee cent (of penningen)

BuriedCode.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back