Hoe kan ik pipelined ADC simuleren in Hspice of Matlab?

L

leonken

Guest
Ik ontwierp een pijplijn ADC. Nadat de simulatie klaar is, wil ik de prestaties, zoals INL, DNL, SFDR simuleren ... Is er algoritme of hulpmiddel in Hspice of Matlab te simuleren van de prestaties van een pijplijn ADC. Dank u.

Geachte leonken, Net een paar ideeën voor uw referentie: 1. Sin-wave-ingang -------> digitale code, FFT te transformeren, kan SFDR worden bereikt 2. Lineaire helling ingang --------> digitale code, ideaal DAC, nieuwe analoge data wordt bereikt, dan DNL en INL zal worden bereikt. toch? Met vriendelijke groet, [quote = leonken] ontwierp ik een pijplijn ADC. Nadat de simulatie klaar is, wil ik de prestaties, zoals INL, DNL, SFDR simuleren ... Is er algoritme of hulpmiddel in Hspice of Matlab te simuleren van de prestaties van een pijplijn ADC. Dank u. [/quote]

Hi, philipwang, Heeft u materialen over simulatie-pijplijn ADC's? thanks.
ontwierp ik een pijplijn ADC. Nadat de simulatie klaar is, wil ik de prestaties, zoals INL, DNL, SFDR simuleren ... Is er algoritme of hulpmiddel in Hspice of Matlab te simuleren van de prestaties van een pijplijn ADC. Dank u.
[/quote]

hi .. [Size = 6] [/size] Ik ben ook het ontwerpen van een pijplijn ADC Tanner eda .. evenals het controleren van de functionaliteit in matlab ... kan iemand mij helpen door te geven me de nodige leerlooier eda circuit bestand of matlab model bestand voor 12-bits ADC pijplijn naar mijn mail adres karthick123.in @ gmail.com Bij voorbaat dank! plz ....

walker5678, kunt u de quantizer blok te gebruiken in de discrete bibliotheek. Je hoeft alleen te vertellen wat de kwantisering interval is en daar heb je het.

JoannesPaulus: Kunt u uitleggen met meer detail? omdat de quantizer kan alleen ontvangen een signaal, en het gegevenstype moet worden dubbel of single. Maar de digitale ingang hebben meerdere bits (10bits voor mijn zaak), en is het datatype boolean. Dank.

walker5678, spijt me dat ik las "ADC" in je bericht niet "DAC". Voor een DAC moet je zelf bouwen: eerst moet je een binair naar thermometer converter en dan voeg gewoon de 1023 bits. Ik had een s-functie die het deed, maar ik denk niet lijken te kunnen om het te vinden ...

Never mind, JoannesPaulus. Ik heb een ideale DAC gebouwd, en vond het gemakkelijk is, gewoon de gewogen som. sinds ik eens gehoord van het forum dat er sprake is builted Simulink blok voor de ideale DAC in de nieuwe versie van Matlab, dus vroeg ik deze vraag.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back