Hoe kan ik een digitaal schakelen naar 50 Ohm of 75 Ohm RL overeenkomen met het ontwerp?

W

wizardz

Guest
Ik heb een vraag over een analoog ontwerp project. In dit project moet ik een versterker die 50 Ohm of 75 Ohm uitgangsimpedantie door gebruik te maken van een digitale switch kan tippen design. Ik overweeg het gebruik van een bron volgeling eindtrap. Door het veranderen van de bias stroom van de bron volgeling, kan ik (switch) de gm, en dus 1/gm aan de 50 Ohm / 75 Ohm uitgangsimpedantie wedstrijd. Is er een goede manieren om / uit te schakelen de huidige bron van de bron volger door cascoding een aan / uit MOSFET? Of is er betere manieren om te schakelen tussen de 50 Ohm en 75 Ohm? Dank je wel!

Als het mij en de macht was geen probleem, zou ik proberen te maken van de aanhanger FET's te verwaarlozen in bronimpedantie, een groot aantal vingers witn N * 25 ohms bron ballast per stuk en controle aan de poort of elk van hen "aan" of "off" voor de parallel impedantie u wilt. Aangezien u niet op zoek naar continue variabiliteit u misschien geen behoefte aan een continue controle (met alle aspecten van het houden van een gm-bias regeling op 50 ohm exact-genoeg). Een dunne film weerstand met een lage TC, indien beschikbaar, zou een veel meer consistent w / proces, spanning, temp worden. Schakelen is altijd makkelijker, het verder stroomopwaarts je kunt doen.

Ik ben dezelfde manier denken, kan je koopt een SPDT analoge switch ontworpen voor de bandbreedte van uw signaal en zet 50ohm op een ingang 75 ohm en op de andere ingang, dan schakelen tussen de twee om wat voor lading die u nodig hebt.

Bedankt voor uw antwoord. Het probleem is dat ik vereenvoudigde methode nodig om de 50 Ohm of 75 Ohm te bereiken. Ik denk over het veranderen van de bias stroom van de bron volger. Bijvoorbeeld, cascoding een schakelaar op een tak van een huidige spiegel bron en vervolgens cut-off/open de huidige vestiging. Ik vind er enkele overwegingen bij het ontwerp betrokken zijn, is het moeilijk om de DC-spanning definiëren op het knooppunt waar de schakelaar en de huidige bron is conected tijdens het "aan" staat. Is er een betere manier?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back