Hoe gebruik je de virtuoze xl in uw ontwerp?

N

nmtr

Guest
Nu heb ik gebruik virtuoos xl in analoge IC aangepaste lay-out, in mijn lab geen gebruik vóór, geef enkele adviseren over it.thanks.
en geef me wat adviseren over virtuoze aangepaste placer en router ook
naar mijn mening lijkt het erop dat de aangepaste placer en router zijn nieuwe versie van ic_crfat (ICC), is het waar?[Dit bericht is bewerkt door: nmtr op 2002-03-22 16:47]

Hoi,

Ik gebruik virtuoos te maken Ic aangepaste lay-out en het ontwerpen van het schema in de componist.Met virtuoos we DRC, winning en LVS met diva routines.

Dracula kan ook gebruikt worden voor meer krachtige controles of kaliber, en zie de fouten in virtuoos.

Als u nog wat meer expliciete vragen, doe dat dan.

Regards Bastos

Dank je vriendelijk antwoord, maar ik bespreken is Virtuoso XL, die verschilt van Virutoso, klap is descirbe cadans van het web

------------
VirtuosoŽ-XL Layout Editor is de volgende-generatie, connectiviteit en constraint-driven layout ontwerp milieu.Een taak-georiënteerde benadering biedt rechtstreekse toegang tot geautomatiseerde plaatsing, routering, verificatie en een robuuste set van interactieve layout bewerken nutsbedrijven.Deze nieuwe fysieke ontwerpoplossing maximaliseert aangepaste lay-out de productiviteit te leveren handgemaakte kwaliteit lay-out in een fractie van de tijd van de traditionele methoden.
-------------------------------------------
en in een van zijn succesverhaal van dit product, dat zeggen een nieuwe ontwerpen zijn gebruikt:
---------------------------------
Het nieuwe ontwerp stroom die voor apparaat-niveau plaats-en-route begint met de ontwikkeling van een Pcell ROD bibliotheek met behulp van technologie.VXL is vervolgens verantwoordelijk voor de plaatsing van de transistors en de lay-out wordt gerouteerd door CCAR (cadans chip assebmly router).Om de correcte toepassing van de regels door het hele team en een goede routing resultaat, een aantal RIJVAARDIGHEID scripts zijn uitgevoerd door AMA en Cadence.Voor kleine cel standaard toepassingen VXL (virtuoso_XL) genereert een lay-out bekeken inclusief connectiviteit.Een paar RIJVAARDIGHEID toepassingen vervolgens een plattegrond en VCP commando bestanden, die fungeren als uitgangspunt voor de VCP (virtuoos aangepaste placer).De geplaatst ontwerp is vervolgens overgedragen aan CCAR voor routering.
------------------------
Ik wil weten 1) heeft de ic4.46 basispakket inculde het VCP en CCAR?
2) meer houden van elke fase van het nieuwe ontwerp flow.like hoe devolp het Pcell,
en haar experiment.and enzovoort.

Oh, Ok!Ik ontwerp alleen analoge schakelingen die geen gebruik maken van P & O, dus ik kon het niet helpen veel in.

Regards Bastos

Hoi, vriend
Kunt u mij vertellen hoe gebruik je hspice op cd's?gebruik je het analog_artist?of dircetly in componist SE milieu?indien in analog_artist het lijkt dat veel nuttige zin niet kan worden gebruikt, indien in SE milieu,
maar gezien de CD's niet kunnen vinden van de hspice bekijken? in cds het alleen hebben hspiceS bekijken, hoe denkt u dit oplossen problm?of gewoon het gebruik van andere methoden?zoals het gebruik van avanlink die dicribled in hspice's mauanl?bedankt

moet u hspice oog op gebruik in kunstenaar voor simulatie

ieder zijn virtuoze xl tutorial?

denkt u dat ik heb voor het gebruik van vaardigheid taal naar devolpe mijn hspice bekijken? het is te diffcult om dat te doen, te veel element te veel zin.
misschien een devolped pakket hspice oog bestaat zoals avanlink is een goede keuze.
cd's bevatten geen VXL cursus maar hebben veel VXL handleiding, ik heb gelezen en collega zij introuduce, devolpe mijn tf, geïnstalleerd het monster Pcell.in deze manier i kort kapitein deze instrumenten, maar als iemand een aantal studiemateriaal uit Cadense is,
wilt u mij een little.thanks

Ik zal de originele post:

Hi nmtr,

het ontstaan van een complexe pCell bibliotheek gekoppeld aan de componist symbolen nodig is.Dan is er een automatische generatie van de pCell indeling van de schema's symbolen.Bijvoorbeeld een MOS had kunnen Breedte, Lengte, Aantal Gate Stripes, Substraat Ties ..., al deze componenten gegenereerd worden dan verbonden door rubberbands.Dan kan de verbinding proces.Ik neem een kijkje op deze tool.Het probleem is dat er een schema is overspecified indien zij hebben om gerichte parameters voor een specifieke lay-out configuratie.Omdat niet wist dat van tevoren, bijvoorbeeld als de schematische ontwerper is een andere, beperk je de lay-out flexibiliteit.Dat is het nadeel van dat automisation.

Hoi, vriend:
het lijkt erop dat de steekproef Pcell op cd's kunnen worden geïnstalleerd en specialed met uw technogoy, zoals laag definiëren, regel en zo verder, maar als ik gebruik installeren programma installeren pcell in mijn technogoy zal het succes van de eerste plaats, maar toen ik gebruiken in lay-out, Ik zal vaak merken dat veel fout treedt op wanneer cd's voeren de pcell vaardigheid programma. controleer ik die fout, en vinden dat het aantal regels, zoals de lijn wideth, lijn de ruimte en dus op zijn gemiste pcell vaardigheden in programma's, zodat pcell niet kan uitvoeren ,
maar in cds pcell installeren proces, slechts een deel van die parameters die behoefte hebben aan gekwalificeerde programma's kunnen worden entried, sommige van importanct regels niet kunnen worden entried in het programma te installeren op alle, ik heb voor het onderzoek van de programma's pcell vaardigheden en vul deze parameter maualy, toen ik Finnis dit werk, pcell zal goed werken
maar dit is te verschrikkelijk vlogen ook nervous.may ik een fout maak ergens?Ik weet het niet en ik denk vaak dat het een bug van cd's ^ _ ^
Voldoet u aan deze problemen? hoe denkt u deze problemen solove, bedankt.

nmtr schreef:

Hoi, vriend

Kunt u mij vertellen hoe gebruik je hspice op cd's?
gebruik je het analog_artist?
of dircetly in componist SE milieu?
indien in analog_artist het lijkt dat veel nuttige zin niet kan worden gebruikt, indien in SE milieu, maar gezien de CD's niet kunnen vinden van de hspice bekijken? in cds het alleen hebben hspiceS bekijken, hoe denkt u dit oplossen problm?
of gewoon het gebruik van andere methoden?
zoals het gebruik van avanlink die dicribled in hspice's mauanl?
bedankt

hi cyrabbit,

Als een component heeft zowel hspice en spook bekijken, heb ik nodig voor het verwijderen van het spook mening en plaats een hspice bekijken.het
is gemakkelijk voor een onderdeel, maar voor een groot ontwerp, kan het een puinhoop.is er een eenvoudige manier om te schakelen tussen deze weergaven.

nozone schreef:

hi cyrabbit,Als een component heeft zowel hspice en spook bekijken, heb ik nodig voor het verwijderen van het spook mening en plaats een hspice bekijken.
het is gemakkelijk voor een onderdeel, maar voor een groot ontwerp, kan het een puinhoop.
is er een eenvoudige manier om te schakelen tussen deze weergaven.

wat is het verschil van HspiceS, Spectre en Spectres?
dat wil zeggen,
wat is de advantagies van het gebruik van HspiceS?

XL functie gebruik cadans instrument maken schmatic
en directeur transfer naar lay-out tool
zo nodig de PDK (Process Design Kit)
PDK omvat het ontwerp en de indeling bibliotheek
en Skill-bestand (voor gereedschap gebruik)
zodat alle baan complete cadans instrument

zouwanghui schreef:

wat is het verschil van HspiceS, Spectre en Spectres?

dat wil zeggen,

wat is de advantagies van het gebruik van HspiceS?

Wie heeft gebruikt IC_C (IC craftman)?Is het makkelijk?
Voor een nieuwe technologie, is het lang om alle beperking?
Voor een nieuw model?Voor een nieuwe cel?
Eventuele reacties zijn welkom.

Ik heb gebruikt IC_Craftsman in het verleden.Het
is een vrij fatsoenlijk instrument voor het routeren van analoge cellen ... maar als u behoefte hoog speede layout
is het niet zo goed.Het duurt lang voor het instellen van alle beperkingen ... en het
is veel beter handmatig

Citaat:

Hoi, vriend

Kunt u mij vertellen hoe gebruik je hspice op cd's?
gebruik je het analog_artist?
of dircetly in componist SE milieu?
indien in analog_artist het lijkt dat veel nuttige zin niet kan worden gebruikt, indien in SE milieu, maar gezien de CD's niet kunnen vinden van de hspice bekijken? in cds het alleen hebben hspiceS bekijken, hoe denkt u dit oplossen problm?
of gewoon het gebruik van andere methoden?
zoals het gebruik van avanlink die dicribled in hspice's mauanl?
bedankt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back