Hoe gebruik hspice

H

Hughes

Guest
Als hspice simulatie stopt door nonconvergence probleem, een lijst van de debug knooppunten spanning wordt afgedrukt.Een know-how om deze informatie te sove nonvergence probleem?

. ic of. nodeset voor de vaststelling van de oorspronkelijke voorwaarden van een aantal van de kritische knooppunten.

Ik weet dat nonconvergence probleem kan soms worden opgelost door de instelling oorspronkelijke voorwaarden door. Ic of. Nodeset verklaring.Maar ik weet niet wat de oorspronkelijke voorwaarden shoud worden ingesteld.In een groot circuit, de eerste voorwaarden zijn diffult te berekenen met de hand.Is het mogelijk om enkele aanwijzing uit de hspice's debug informatie?

Ik
heb vóór dit leed, en het is opgelost door het doen van de volgende tips.
Voor uw zaak, misschien kan je proberen
1). OPTION Converge = 1 GMINDC = 1.0000E-12
2) verandering wereldmacht, zoals een oprit.
ex.
VX avdd 0 pwl (0ns 0V 1ns 0V 2ns "VHI")
* VX avdd 0 dc "VHI"
vz VDD 0 pwl (0ns 0V 1ns 0V 2ns "VHI")
* vz VDD 0 dc "VHI"

Zie ook deze link voor meer informatie.

http://www.elektroda.pl/eboard/searchtopic50886-hspice.html

"tijdstap te klein" - Transiënte convergentieverslag Probleem:

Oplossing:
0.Check circuit topologie en connectiviteit.
Deze post is dezelfde als cijfer 0 op de DC-analyse.

1.Stel RELTOL =. 01 in het. OPTIES verklaring.
Voorbeeld:. OPTIES RELTOL =. 01

2.Vermindering van de nauwkeurigheid van ABSTOL / VNTOL als de huidige / spanning toe.
Voorbeeld:.OPTION ABSTOL = 1N VNTOL = 1M

3.Stel ITL4 = 500 in de. OPTIES verklaring.
Voorbeeld:. OPTIES ITL4 = 500

4.Realistisch Model Uw Circuit; voeg parasitics, vooral strooilicht / kruising capaciteit.

5.Verminder de stijging / daling tijden van de PULSE bronnen.
Voorbeeld: VCC 1 0 PULSE 0 1 0 0 0
wordt VCC 1 0 PULSE 0 1 0 1U 1U

6.Gebruik het. OPTIES RAMPTIME = xxx verklaring oprit tot het geheel van de bronnen.
Voorbeeld:. OPTIES RAMPTIME = 10NS

7.Toevoegen UIC (Gebruik oorspronkelijke voorwaarden) aan de. TRAN lijn.
Voorbeeld:. TRAN ,1 N 100n UIC

8.Wijzig de integratie methode Gear (Zie ook bijzondere zaken hieronder).
Voorbeeld:. OPTIES METHODE = VISTUIG

Groeten,

Bedankt, shiowjyh.Mijn circuit lijdt AC nonconvergence, zodat een aantal van de bovengenoemde oplossingen zijn niet van toepassing is.Ik probeerde bijna alle andere oplossingen, maar het probleem niet kon worden opgelost.

Het circuit is een drie-fase CMOS versterker.Als ik de verbinding naar de eerste en de tweede fase, convergentie is OK.Aangezien de ingangen van de tweede niet trekken DC stromingen, dus ik denk dat het bedrijfsresultaat punt niet veranderen wanneer de verbindingen tussen de eerste en tweede fase zijn gebroken.Toen ik het circuit opnieuw en gebruik ". IC" staat om de oorspronkelijke voorwaarden van deze twee knooppunten (ingangen van de tweede fase), met behulp van de waarden kreeg van de vorige simulatie.Wat denk je over mijn oplossing?Is er iets mis?Bedankt.

Je sloeg me, Hughes!
Ik ben niet stoppen zeker wat je doet is goed, maar er is veel manieren om dit te doen ac analyse.
Er wordt een nieuwe vraag komt, heeft mijn ac-analyse te doen toch?Ik
heb ooit heb twee verschillende dc winnen & fase marge met behulp van twee methoden.
Voor AC convergentie probleem, vond ik een onderwerp dat je misschien belangstelling.
Verwijzen wij u naar de volgende link, en zie het het waard is of niet!

http://www.edacafe.com/books/SpiceHandBook/03_chapter02-05.php

Groeten,

wat voor soort versterker?3-fase, ja, maar enkel beëindigd of diferential input?

Hoe zit het met de verwachte winst?

ITL parameters veranderen in de. optie laat de simulator maken stopcriterium cycli.

Heeft simulatie stopt tijdens het eigenlijke AC sweep of tijdens de vorige bias punt bepaling?

Heeft u een. OP verklaring?

Probeer ook GRAMP in het. Optie

Ter verkrijging van de oorspronkelijke voorwaarden, een transiënte analyse en het gebruik. SAVE op bij bepaalde tijd.Het gebruik. LOAD initialiseren het circuit op (bijna) zijn operationele punt.

Bedankt.Mijn ontwerp is een drie-fase differentiële input single-output voor algemene doeleinden op versterker.De verwachte winst is 130dB of meer, de unit-gain bandbreedte ~ 5MHz.

De nonconvergence probleem optreedt tijdens operationele punt berekening.Het bevat een. OP verklaring.Ik vind het moeilijk is om de convergentie in de open-lus.De nonconergence probleem werd opgelost toen het op amp is in een gesloten-lus toepassing (1000x versterker).Maar ik weet niet of open-loop characteritics kan worden afgeleid uit gesloten-lus kenmerken.

Dankzij angain.Ik zal proberen je raadt later.Ik zal na de oplossing als de nonconvergence probleem is opgelost.

De niet-convergentie probleem is een hoofdpijn, I agree.
Er is te veel mogelijkheid van de oorzaken.

Ik denk dat je kunt iets binnen. Optie misschien itol zodat de noncovergent stoppen een voor een naar degene die u nodig vast te stellen.contact op met hspice handleiding

Algemeen, ik heb een tran simulatie eerst.
Dan slaan de werking punt waarde wanneer de versterker is in te vullen.
Gebruik. Ic te laden die oorspronkelijke waarden.
Eindelijk, ik kan het uitvoeren van de AC-analyse.

Maar als het circuit is nog geen convergentie, u kan veranderen gmindc waarde voor 1e-10, 1e-9 of zelfs 1e-8 ...

Hoop dat dit kan helpen.

een boek, binnen specerijgewassen, kunt u lezen ..

en het gebruik pwl stroomvoorziening of wijzigen tijd stap ook kunnen oplossen. tran ..
niet-convergentieregio ..

door de manier waarop sommige. optie commando kan convergentie maar misschien hebben
nep simulatie verslag

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back