hoe dat te doen ac analyse van de switch-condensator circuit?

U

Uil

Guest
als ik wil AC analsis doen in de SC circiut met hspice
Ik vind als ik direct dat doen, zijn er veel mis.
Wie kan mij helpen???

Ik gebruikte om geschakelde c filters meekrijgen in pain, i die wordt gebruikt te zetten bij de ingang 2, elk met verschillende frequancy en niet van voorbijgaande aard simulatie en neem dan de FFT van het tijdsdomein uitgang

Breng aan de ingang gedurende een periode klok 1V en hen comput de FFT van de impuls respons, dat moet gelijk zijn aan de frequentie respons.De frequentie resolutie is afhankelijk van het aantal gesimuleerde klok cycli.

Bastos

Maar als ik wil berekenen het lawaai
Ik moet gebruiken. ruis in de hspice
Ik heb gehoord dat er een methode van het gebruik
een bron en de spoel in de plaats van het GLB, maar ik denk niet dat
Wie kan me vertellen???
thanks a lot

Voor sc-circuit op conventionele specerijen er zijn een aantal methoden.

1.Controleer AC voor elke schakelaar staat.De meeste hebben slechts twee.Dus je de uitgang van de ruis kan controleren (niet bedoeld input output lawaai!).Stabiliteit en zo verder.

2.Voor een transfer functie voorbijgaande draaien met een Gaussische willekeurige bron bij de ingang en het doen van een FFT.

3.Voor lineariteit gebruik 2 toon en kies een gemeenschappelijke dominator frequentie voor de twee tonen a_n_d de klok.Voer een voorbijgaande 3 keer de gemeenschappelijke dominator periode.Maak een FFT met rechthoekige venster in de afgelopen twee periodes.Dus je zou kunnen spectrale lekkage observeren van de Inital transiënten.

AC en directe geluid is alleen mogelijk met spectreRF

thanks a lot
maar als in de eerste fase
de condensator is opgeladen of ontladen
, ik vervang de condensator met
een spanningsbron en voer vervolgens de tweede fase van
ac abalysis??, maar in de ac Ik kan niet kwon mang spanning hoe het is.
hoe kan ik doen????

Voor conventionele Spice u een AC voor beide fasen.Gewoon het meten van de output lawaai.De AC overdracht vormen de input kan nul zijn, omdat de omschakeling staat.

Deze methode enige record twee lawaai dichtheden in de tijd.Er wordt geen rekening gehouden met geluid vastleggen in de caps en de overdracht van deze naar de uitgang.Ik had problemen in het verleden met spectreRF doen van een soortgelijke analyse.SpectreRF is het combineren van het lawaai bijdragen van alle geluidsbron gedurende een periode van een harmonische respons.Dus wat spectreRF vereist is een nul transfer functie van elke geluidsbron is om het geluid analyse output.Maar in sc circuit van de overdracht wordt door opslag.Dus een geluid spanning gevangen in de eerste fase die niet overdragen aan de productie op hetzelfde moment wordt negleated.

Ik heb een papier van Gabor Thema's enkele jaren geleden whci beschrijven een aantal van de difficulities analyseren sc lawaai.De praktische manier lijkt mij het volgende:

1.Gebruik een simulator die kunnen lawaai dichtheid uittreksel spanning tussen twee knooppunten.

2.Gebruik een spanning gecontroleerd spanningsbron indien 1.mislukt.

3.Analyseer het lawaai spanning dichtheid van elk cap in uw sc circuit.

4.Bereken met de hand de tijd discrete overdracht functie van elk cap spanning op de uitgang.Je hebt twee, elke fase!

5.Fomulate de overdracht functie in de z-domein

6.Combineer de spanning lawaai dichtheden op de kappen met de z-overdracht functies.

Via die manier moet je de juiste uitgangsspanning lawaai dichtheid.

de beste manier om SC circuits simuleren is het schrikbeeld gebruik van C (at) hankelijkheid
wordt geconstateerd is c (at) lijkheid aangepaste IC, en ver 5 werkt onder Linux

spook maakt gebruik van een algoritme dat de AC-analyse superimposes over de analyse van voorbijgaande
Dit betekent dat u kunt simuleren ingeschakeld C gemakkelijk met spook, en ik denk dat ze zijn de enige mensen die dit algoritme te gebruiken, en dit is het geheim er simulator de top in mixed signal design

Ik heb een aanvraag nota met alle details en hoe te simuleren ingeschakeld C met behulp van cadans, dus als iedereen die geïnteresseerd is, kan ik uploaden

Ja, graag doen.Ik ben benieuwd naar deze methode.

Bastos

dank voor uw antwoord, maar niet iedereen heeft de cadans ver 5
Ik heb alleen 4.6.
maar dankzij je toch

Ik ben niet 100 procent zeker, maar ik zie niets zal niet toestaan dat dit werk over IC ver 4
Ik denk dat het zal goed werken met een versie die spook als simulator

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back