[Quote = advy] 7805 met koellichaam is de beste optie [/quote] Zal de warmte die door LM317 en 7805 de weerstanden en de condensatoren branden in het circuit? Ik heb veel van deze spanning te laten vallen dingen met grote heatsinks, maar nog steeds het koellichaam is zeer heet. Denken dat het de condensatoren en weerstand verbrand, heb ik vast een 12v CPU-fan op de top van het koellichaam. maar mijn draagbare CD-speler pikken het geluid van de ventilator in tussen de nummers.
of zoals ik al eerder zei gebruiken een spreuk max5035 die beschikbaar is gratis als sample ... en lm257x van nationaal zijn zeer moeilijk te verkrijgen als voorbeeld ...
als ur de huidige eis is niet veel (ik denk dat de motor zal niet veel te nemen) vervolgens met behulp van diodes om de spanning te laten vallen zou een makkelijke optie zijn kijk maar naar wat neerzetten ur vereiste stroomsterkte is bereikt dat wil zeggen nominale conditie van de motor wordt bereikt door gebruik te maken combinatie van diodes die u heeft om uit te vinden
het hangt af van de huidige eis. als de huidige requiement niet zo brij (minder dan 1 A), kunt u gebruik maken 7805 zonder heaksink. als je meer stroom vereising, Ik vind dat je diode en transistor combinition zener. Door gebruik te maken zenerdiode (~ 5.2V) om vertekening bij vooroordelen en vermogen bij corrector (voor npn transistor). HTML:
Hai, Beter gebruik schakelende voeding als het gevraagde vermogen is meer zal er een verspilling van energie zijn als lineaire regulator wordt gebruikt. Voorbeelden zijn LM2575 etc Sarma
Op wat voor circuit ga je het gebruiken? Elke spanningsregelaar wordt heet als het niet kan houdt de stroom die doorheen het. Dus vertel me over wat voor soort circuit je zal gebruiken. Groeten, Necolei
In principe Viper911 niet heeft, Als ik goed, de belasting eisen van de voorgestelde converter execpt aangegeven dat het voor zo en zo .... Toch lijkt het beste om LM257x te gebruiken als deze zijn over het algemeen lokaal beschikbaar. met een minimum aan inspanning kon realiseren van een regulator door het volgen van de datasheet. en met een goede efficiëntie.
zeer eenvoudig te gebruiken een zener 5.1V als regulator. het berekenen van de wattage van de macht ur gaan gebruiken als het minder dan gaat met zener anders gaan met 7805.
Ik weet dat dit bericht is gedaan sinds 2007 maar als iemand anders zou willen weten hoe je de LM7805 die kan nemen 12volt naar 5volt draad, veel mensen gebruiken dit voor automotive doeleinden of voor microcontrollers, kijk dan hier stap voor stap. Ik heb geprobeerd om foto's van elke stap gezet om te laten zien hoe het moet worden aangesloten ... [url = http://afreeland.com/index.php?page=VoltageRegulator] Voltage Regulator [/url]
Ik denk dat u kunt gebruiken 7805 met grote heatsink en een diode die moeten worden aangesloten op uitgang van 7805 in te voeren van 7805 ......... zal het goed werken malasi: D: D
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.