hoe 12v data signaal te converteren naar 5v

V

viper911

Guest
Nieuw in deze zo kan iemand mij vertellen in een zeer eenvoudige en duidelijke termen hoe 12v drop down naar 5V, dus ik kan een rc servo off een accu van de auto lopen. Heeft iemand een foto van een circuit al gedaan, dus ik kan precies zien welke onderdelen erin te gaan of een foto van een op veroboard Thanks

Ik begrijpt dat u wilt auto-accu te gebruiken als een spanningsbron. Als dat zo is u hoeft alleen maar aan te sluiten met een 7805 regelaar en neem je 5 Volt supplu van te maken. Bedankt

Probeer deze configuratie te gebruiken met behulp van een 78XX regelaar of een LM317 met een transistor voor courrent Is eenvoudig te berekenen De weerstand die de transistor zal in gedrag wordt gegeven door R1 = 2 * 0,7 / I en ik moet de maximale corrent belasting niet tot aan de regulator. Als je een waarde lager dan de regelaar kan verwerken kun je vergeten, de basis van de huidige transistors, andere wijze de uitdrukking is R1 = 2 * 0,7 / (Ireg - Ic / β U kunt andere spanningen met en referentie te reguleren in de regelaar. De uitdrukking vereenvoudigde is Uo = (1 + Rv1/R3) * Vreg Als dont wil een regeling spanning gewoon gebruik maken van de regelaar die u de juiste tensio of zener om de spanning increse om de waarde gewenste Een simpele oplossing voor meer versterkers gebruik dat de regulator kan omgaan met

De LM7805 is een lineair voltage regulator en als zodanig converteert (Vin-Vout) * Iuit in warmte .. Als u wilt op die manier moet je een heatsink te gebruiken go .. Als alternatief kunt u gebruik maken schakelspanning toezichthouders, de LM2575, bijvoorbeeld, en vanwege de aard van de werking ervan (> 80% efficiency) de hoeveelheid warmte is aanzienlijk verminderd .. http://www.national.com/pf/LM/LM2575.html groet, IanP

U kunt ook gebruik maken van maxim max5035, zeer eenvoudig te gebruiken, en samples availables in PDIP rechtstreeks op maxim web site ... volgt u gewoon het schema van de datasheet ..

Ik deed dit al eerder, maar niet met behulp van de bron van een accu van de auto. Ik nam het uit de macht lijn die is 240V, en het gebruik van een transformator lukt om het te reduceren tot 12V @ 24V; vergeten. En toen heb ik teruggebracht tot 5v met behulp van een LM7805. En ja het doet heet, maar ik afgekoeld hem met heatsinks ..

absoluut helemaal nu verward. Ik ben echt nieuw voor deze Heeft iemand een foto van een gemaakt die ik kan kijken naar

Hier is een kit voor $ 7 dat u uw eigen 3,3 V / 5V voeding te bouwen. Ik denk dat het niet een koellichaam te hebben. Ik zou bump up C1 en C2 een hogere uF, maar dat hangt af van wat is het gebruik van de kracht ook. http://www.sparkfun.com/commerce/product_info.php?products_id=114 Hier is het schema voor de bovenstaande 7 dollar PS. http://www.sparkfun.com/datasheets/Prototyping/Breadboard-PowerSupply-v2.pdf Voor de mensen om u een goede respons, moet je ze hoeveel stroom (Ampère) op 5V te vertellen dat uw project nodig heeft. Afhankelijk van of het lage of hoge stroom, moet u de oplossing anders te benaderen. Een van de makkelijkste oplossingen (niet optimaal is) is de 7805 of de 78L05, die bijna iedereen kan bouwen en zeer goedkoop.

De LM7805 met NO koellichaam kan dissappate 2,5 watt vermogen in de TO220 verpakking .. Gewoon jezelf een heatsink .. zie onderstaande foto .. en monteer de LM7805 er op .. Groet, IanP

all i het wilt voor is om te werken een servo dat binnen model vliegtuigen of auto's gaan van een accu van de auto als dat helpt dingen. de kit lijkt makkelijk als het geeft u instructies, maar ik wil in het Verenigd Koninkrijk en de verzendkosten zijn belachelijk voor het importeren van dingen

Leg een paar diodes in serie met de 12V-voeding. Zorg ervoor dat de diodes kan de macht greep. Dit is gemakkelijk en als je geen tekenen van een veel stroom het zou moeten werken prima. U vindt diodes die druppel 1,2 V, 3V, 5V ... Google het. Proost

Betekent dit dat ik kan twee 3V en een 1.2V met elkaar te verbinden sluit hem aan op de positieve draad en 4.8V zal komen

[Quote = viper911] betekent dat dan dat ik kan twee 3V en een 1.2V met elkaar te verbinden sluit hem aan op de positieve draad en 4.8V zal komen [/quote] yeh is het dan mogelijk zowel spanning bronnen moeten b onafhankelijke

[Quote = viper911] betekent dat dan dat ik kan twee 3V en een 1.2V met elkaar te verbinden sluit hem aan op de positieve draad en 4.8V zal komen [/quote] Ja, je krijgt ~ 4.8V, maar WEES VOORZICHTIG een auto-accu kan gedoofd veel stroom!

al deze niet-switching methode zal een hoop energie voor niets, maar warmte genereren ... zou reiniger met een schakelende regelaar ...

u kunt gebruik maken van 5035 en 7805 Ic tot 12 v converteren naar 5v. de ic 7805 transister heeft 3 pinnen en op een pin je de 12v op de andere geef je grond en op de derde pin ontvangt u 5v.

7805 (V regulator) is het goede idee: D kunt u gebruik maken 7805 datasheet

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back