High performance draaibare notch filter

W

Wenye

Guest
Heeft iemand heeft idee voor het ontwerp van een draaibare notch filter in audio frequentie?

Het doel is:

1.de kerf filter kan worden precisie beurt door controle spanning, of kan worden digitaal beurt.

2.center frequentie kan worden beurt van 20Hz tot 100kHz;

3.stoppen band att.worden equial aan of meer dan 60dB, stop band bandbreedte zal minder dan 5% van de centrum-frequentie.

4.addtional THD N zal minder zijn dan-120dB.

Is er nog ideeën of advies?

Of waar vind ik de referentie-ontwerpen of papieren?

Dank u bij voorbaat!
Wenye

Je kunt waarschijnlijk dit doen met behulp van een Antoniou GIC.
Alleen het maken van een serie RLC-netwerk aan de grond.
De spoel wordt gesimuleerd door 2 operationele versterkers (GIC).
U kunt aanpassen van de spoel (aanpassen interne weerstand van de GIC) of aanpassen van de weerstand van de RLC-circuit, om naar de gewenste frequentie.
S.

Kijk op:

http://focus.ti.com/lit/ds/slas226b/slas226b.pdfGroeten

Moda

Uw -120 dB vervorming en ruis specificatie is zeer ernstig en kan niet worden voldaan met een vorm van actieve filter door middel van operationele versterkers.Het zal heel moeilijk zijn om dit niveau van vervorming met actief apparaten in de signaalweg te krijgen.

Je zal waarschijnlijk het gebruik van een soort van brug circuit met transformatoren in en uit.

Sinatra schreef:

Je kunt waarschijnlijk dit doen met behulp van een Antoniou GIC.

Alleen het maken van een serie RLC-netwerk aan de grond.

De spoel wordt gesimuleerd door 2 operationele versterkers (GIC).

U kunt aanpassen van de spoel (aanpassen interne weerstand van de GIC) of aanpassen van de weerstand van de RLC-circuit, om naar de gewenste frequentie.

S.

Hi Wenie.
Ik ben het met winderig, dit 120dB moeilijk zal zijn om met behulp van actieve apparaten.
Het misschien mogelijk, maar het zal niet makkelijk zijn.
Ik heb nog een idee dat zou kunnen helpen om uw probleem op te lossen.
Ik stem weer voor de RLC serie netwerk aan de grond.Maar deze keer stel ik iets anders voor de synthezis.In plaats van Antoniou GIC u couls gebruik schakelaar condensator techniek en het houden van eenheid te krijgen (geen noodzaak voor opamps of actieve apparaten).

Je moet bouwen aan een convensional lucht kern inductor om zich te ontdoen van elke vorm van verstoring.

En ik geloof, voor de condensator (of de weerstand), een goede oplossing zou zijn om een geschakelde condensator gebruiken.Een goede condensator, polystirene bijvoorbeeld.

En misschien eenvoudig omvormer switchs als 4066 zou het werk doen.Of als er iets beter is misschien nodig mosfets zoals BS170, BS250, kan doen ....

We zouden moeten zoeken naar een goede swtched condensator (eenheid winst) configuratie om deze overdracht te realiseren functie.(inkeping )........

De opamp je gevonden kunnen worden gebruikt als buffer ......

En nu een vraag .... Wat zou de configuratie te voeren ?????

S.

Hi Sinatra,

Kunt u uitleggen over wat "Antoniou GIC"?Of heeft u geen papieren over?

Een andere vraag, als de geschakelde condensator is emploied, hoe denkt u over de klok feed-through probleem?Bedankt
Wenie

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back