Het importeren van 3D Modellen Into HFSS en bewerken Afmetingen

K

kunai

Guest
Ik probeer te importeren 3D CAD modellen uit SolidWorks aan HFSS.Ik heb geprobeerd het gebruik van de STEP en IGES bestand formaten, maar zijn er niet in geslaagd om de afmetingen als ik in HFSS (voor optimalisatie)?

Is er een bestandsformaat dat kunt u de afmetingen van het ingevoerde model in HFSS?

Het is onmogelijk om ieder model importeren in HFSS van andere software voor de verandering van de afmetingen.U hebt op te bouwen van het model in HFSS door parametrering voor optimalisatie.

Enkele tips voor het werken met SolidWorks en HFSS:

Exporteer uw SW modellen als ACIS en onder ACIS opties selecteren versie 14.Dit is de native 3D-formaat dat HFSS gebruikt bij het maken van de geometrie in HFSS.(v14 is de nieuwste versie die invoer correct w / HFSS 10.1, Probeer het gebruik van de nieuwste versie die invoer de juiste voor uw versie van HFSS).Hoewel ik
heb geconstateerd dat IGES goed werken, modellen opgeslagen als ACIS dont moeten gaan al een conversie proces willen IGS en vele anderen en voor grote bestanden dit bespaart wat tijd bij het importeren.

Ook de standaard automatische genezen werkt best goed, maar als je steeds mesh fouten met ieder model na zijn ingevoerd en automatisch genezen, zou ik proberen te vereenvoudigen SW en opnieuw importeren in tegenstelling tot het doen handleiding genezing.

Als u wilt doen optimetrics op een deel geïmporteerd,
moet u waarschijnlijk te zetten in een aantal creatieve aftrekken of andere activiteiten?

hi Burton

is het mogelijk om CAD-model in SEMCAD X en vervolgens wijzigen (en parametriseren) met gebruikmaking van lokale en parametrisatie modeling tools.Controleer het voorbeeld
(http://www.semcad.com/simulation/applications/optimization/opt_mobphone.php) op hun webpagina.

beste wensen,Burton schreef:

Het is onmogelijk om ieder model importeren in HFSS van andere software voor de verandering van de afmetingen.
U hebt op te bouwen van het model in HFSS door parametrering voor optimalisatie.

Ik vond het ook onmogelijk om de afmetingen (met uitzondering van de schalen van het hele object) bij de invoer van pro-e-bestanden.Het probleem heb ik met het importeren is dat wanneer ik mijn simulatie lijkt er een zeurende maas generatie fout die kleine oppervlakte reparatie, en dan krijg ik het:
Initiële gaas, proces mesh3d: Onverwachte inconsistentie gevonden in interne mesh data structuren.
foutmelding voordat hij stopt.Ik heb nog TTO figuur uit de bron van deze fout, maar voor de opname heb ik wat af te trekken van de ingevoerde voorwerpen om arragne ze correct.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back