Help: op de chip inductor lay-out?

R

Ruritania

Guest
Hoi,

Is er iemand hier enige ervaring op on-chip layout?Please help me out ...

1.Is de lay-out nodig inductor substraat contact opnemen met die banden met de grond?Waarom en waarom niet?

2.Is de spoel noodzaak n-ruim onder het?

3.Is de PGS (Patternedound Shield) moeten worden gekoppeld aan de grond door middel van metalen pad, of gewoon te binden aan de ondergrond?

4.Zie de bijgevoegde pix.Het is van een JSSC papieren van Hung-Wei Chiu's, publised dit jaar.Ik vraag me af wat die dingen aangeduid met (1) en (2)?(de witte blok onder de spoelen en condensatoren - (1), en die rechthoek vorm zwarte blokken - (2))

Bedankt.

Ruri
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

yeah het nodig substarte contacten in de buurt van het, aan de substarte koppeling van de spoel, meestal het toevoegen van vele substate contacten te minimaliseren

over de n goed, is het beter het gebruik van een laag hoog resitive goed of laag gedoopte goed
Dit vermindert de substare verlies, en de goed fungeren als een omgekeerde vooringenomen Juction die zal afnemen de substarte koppeling

over de PGS, i know u donot kan binden aan de grond met metalendie deze hulp

khouly

Hoi,

Substraat contact vermindert meestal de Eddy Current binnen de ondergrond met een lage weerstand en verhoogt de kwaliteit factor van de spoel.Er zijn echter een aantal belangrijke overwegingen bij het plaatsen van lay-out het substraat contacten.Zo moet het substraat contact niet een gesloten lus rond de spoel, anders wordt uw spoel zal asymmetrische (S.11! = S22).

Uw PGS moet worden aangesloten op de grond om je inductor isoleren van de ondergrond.

Het gebied onder de spoel is wit, omdat hij net heeft de dummy generatie geëlimineerd, denk ik (maar ik ben niet zeker).Op deze manier hoeft u geen dummy metalen constructies of p-putten onder je inductor, dat kan degraderen uw kwaliteit factor.

Gelieve te verwijzen naar documenten van Burghartz of Tiebout, zijn ze de beste.

succes

Hoi, bedankt voor uw antwoord.

Op basis van deze materialen heb ik deze twee dagen las, vond ik dat het misschien beter contact met de ondergrond rond de spoelen, en de PGS hoeven te worden gekoppeld aan grond.

Bedankt.

Ruri

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back