M
Murlix
Guest
hi, ik ben beginner tot LNA ontwerp.Ik doe 12GHz LNA ontwerpen met behulp van microstrip. Ik gebruik ATF36077 HEMT FET (avago) als de transistor en RO3010 PCB (ER = 10.2).Ik gebruik ADS2005A voor ontwerp en simulatie.Ik heb de bijgevoegde schema van mijn ontwerp en ATF36077 datasheet voor uw viewing.I gebruikt Zin = 15,547 j9.6410 en Zload = 17,75 j4.99 voor mijn ontwerp.Ik stel de MLOC NV9 en MLIN TL11 als de input matching netwerk terwijl MLOC TL10 en MLIN TL12 als output matching netwerk (in het schema). TL3 en TL2 is slechts de verbinding microstrip op de transistor). Mijn doelen voor het ontwerp is winst > 10dB en ruisgetal <1dB
Mijn probleem is dat:
1) Ik weet niet zeker of mijn transistor vertekenende correct is gedaan? Ook i dont weten hoe de vertekenende optimaliseren?
2) Is ontkoppeling condensator nodig voor gelijkspanning bronnen en zo ja welke waarden moet ik gebruiken?
3) Ik omgerekend de RF-choke spoel in microstrip met behulp van λ / 4 lengte formule (de microstrip hiervoor is TL8 en TL6 in het schema, terwijl TL7 en TL5 is slechts de verbinding microstrip).Ik weet niet zeker of deze methode juist is?
Ik heb de nota's van toepassing avago website voor LNA, maar nog steeds dont begrijpen biasing.I hoop dat je kan sturen me de weg het oplossen van het design.Thanks vooraf.
datasheet - h ** p: / / www.edaboard.com/download.php?id=111149
of h ** p: / / www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/A/T/F/3/ATF36077.shtml
advertenties schematische link - h ** p: / / www.edaboard.com/viewtopic.php?p=782255 # 782255
Mijn probleem is dat:
1) Ik weet niet zeker of mijn transistor vertekenende correct is gedaan? Ook i dont weten hoe de vertekenende optimaliseren?
2) Is ontkoppeling condensator nodig voor gelijkspanning bronnen en zo ja welke waarden moet ik gebruiken?
3) Ik omgerekend de RF-choke spoel in microstrip met behulp van λ / 4 lengte formule (de microstrip hiervoor is TL8 en TL6 in het schema, terwijl TL7 en TL5 is slechts de verbinding microstrip).Ik weet niet zeker of deze methode juist is?
Ik heb de nota's van toepassing avago website voor LNA, maar nog steeds dont begrijpen biasing.I hoop dat je kan sturen me de weg het oplossen van het design.Thanks vooraf.
datasheet - h ** p: / / www.edaboard.com/download.php?id=111149
of h ** p: / / www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/A/T/F/3/ATF36077.shtml
advertenties schematische link - h ** p: / / www.edaboard.com/viewtopic.php?p=782255 # 782255