help nodig lm324

M

mohannad100

Guest
hi every body
Ik heb een schema om Vert 4-20mA con naar 0-5V via lm324 versterker of lm741
Ik moet het circuit diaram.
bedankt.

Ik ben niet gemotiveerd om een schema maken nu.Ik geef een paar tips.

1.Overweeg een shunt weerstand.Het is al een full huidige featured-naar-spanning converter.U heeft niet vertellen aan de eisen met betrekking tot input voltage drop of converter uitgang weerstand.U kunt de schaal van de resisistor om elke voorgenomen conversie factor.

2.U verzocht om een converter, dat 0 output V a 4 mA-ingang heeft.Dit impliceert een offset.Eigenlijk een - 4mA huidige compenseren respectievelijk een negatieve referentie spanning met een extra weerstand zou het probleem op te lossen, zonder een OP.

3.Maar u wilt gebruiken een OP.Ik kan nuttig zijn, maar ik wilde laten zien, dat het niet nodig is absoluut.Het OP moet worden aangesloten met niet-inverterende ingang aan de shunt weerstand, want je wilt een positieve winst.Het OP heeft ook een negatieve feedback, laten we een weerstand van OP-uitgang op omkeren input eerste.Nu hebben we een 1 winst spanning buffer hebben, we moeten nog een offset.

4.Aansluiten van een tweede weerstand uit te keren OP bijdrage aan een positieve referentie spanning (zou kunnen worden de gestabiliseerde voedingsspanning voor het gemak) introduceert een offset.Terzelfder tijd, het OP krijgt een> 1 te krijgen.

Nu heb je drie weerstanden: De shunt en twee weerstanden aan het omkeren van OP-ingang.U kunt vormen een vergelijking voor de uitgangsspanning, afhankelijk van de input stroom, spanning referentie en waarden van de drie weerstanden.Bereken geschikte waarden en je bent klaar met het ontwerp.

Succes.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back