Help me met het ontwerpen van een push-pull versterker

S

sec

Guest
Hallo iedereen, ik zou graag een push-pull versterker (minimaal 100W) op te bouwen en ik mis enkele ding (bijna alles) om mijn project te realiseren. Ik moet een verloren hulp van jullie allemaal. Mijn eerste vraag is, mosfet of darlington? Ten tweede, hoe kan ik het circuit desing van de crossover-vervorming (plat) te voorkomen en ten slotte, kan iemand mij een goed circuit te controleren en de stroom beperken, ik wil niet dat mijn twee transistor open op hetzelfde moment!

controleer dan eerst je kracht waarde van de versterker omdat 100W te hoog is voor een versterker .... tot crossover vervorming gebruik diode te voorkomen dat wil zeggen ik bedoel klasse AB-versterker .... MOSFET is langzaam en heeft veel lineariteit .... darlington is ook traag (niet zoveel als MOSFET) maar kan gelineariseerd en rustiger ... zodat u een beslissing neemt op basis van uw behoefte ....

Hi Sec ..! als een tweede deel om je antwoord te anand's zou ik je aanraden om ook rekening houden met BandWidth ... Als je r werkt aan smalle banden klasse-C zou een betere optie zijn ... Laat het ons weten .. All the best ..! Dag, Sai:. D

Ik ga met de Klasse AB voor mijn ontwerp! Ik ben momenteel bezig met de huidige controle / limiter en de voeding [size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 3 uur 42 minuten: [/color] [/size] ik eindelijk klaar met mijn voeding, (het is het gemakkelijkste deel denk ik). By the way, niet nodig om een ​​hoge frequentie transistor hebben. Het is een audio-versterker, probeer ik een bas versterker te ontwerpen. met al mijn experimenten, ik denk dat ik zal gaan met de mosfet, is er minder (bijna niets) crossover vervorming omdat het niet een "diode gebaseerd transistor" Ik denk dat ik goed schema van stroombegrenzer, maar het zou waarderen als zijn iemand me uitleggen hoe het werkt.

plaats dan graag de stroombegrenzer schema dat je hebt .... Ik zou proberen om uit te vinden hoe het werkt ....

dit is de stroombegrenzer vond ik, maar ik werk aan een ander te ontwerpen

Het gaat ongeveer als volgt ... de Q1 Q2 configuratie maakt Vce van Q2 rond 1.4V ... Ve van Q1 is ongeveer 0,7 V minder dan zijn Vb ... Vb van Q1 wordt bepaald door stroom door R1 die gelijk uitgangsstroom .... nu als uitgangsstroom van de Vbe Q1 toeneemt begint af door stroom door R1 en R2 en op een gegeven moment Q1 niet voldoende basissturing en dus Q2 geen basissturing doordat deze .... op dit punt stroombegrenzing geschiedt ....

Hoe zit het met mijn ontwerp, zal het daar te werken, een JFET huidige limiet, een transistor te versterken en een stroomspiegel.

Ik denk dat Vgs van Q1 is te laag voor het aan vooroordelen Q2 te werken ... ook zelfs als u te wijzigen en te laten werken is het gewoon gaat een constante stroombron ....

Vraag van de anatomie van de MOSFET, waarom is er een crossover vervorming?

het is niet iets gerelateerd aan de anatomie van de MOSFET ... het is gewoon dat de input heeft een bepaalde spanning een te komen voordat u de MOSFET op ... Dit resulteert in crossover vervorming bij de nuldoorgang ....

Je hebt een bias circuit, zodat de power transistor om in geleiding en crossover distorcion voorkomen

Ik werk op mijn huidige limiet een beetje, en hier is wat ik heb gemaakt. Ik neem aan dat dit circuit niet perfect is, maar als ik open en testen met mijn oscilloscoop, ik was zeer verrast. Het is perfect voor een AB-klasse versterker! Hoe kan ik reproduceren dit met een negatieve piek. Heeft Ik moet de complementaire van elk apparaat (JFET en Transistor) of gewoon verbinding maken met de Vcc in plaats van de grond te gebruiken?

Ik heb het gemaakt, maar ik zal blij zijn om te lezen van uw suggesties.

Ik zal later op de dag controleren om te zien of het een stroombegrenzer. is het recht om te denken dat de limiet stroom wordt bepaald door Ib * Hfe = Ic?

Het is geen stroombegrenzing is eenvoudig berekend collector gelijkspanning.

gebruik maken van twee diodes om vertekening van de mosfets en crossover vervorming te voorkomen ... dat is een eenvoudige manier ...

wat zijn de truc om transistor stadia Ik ben een beginner in dit onderwerp. Wat ik leer is het gebruik van een condensator om de gelijkstroom te blokkeren, maar het probleem is, het snijden te veel de lagere frequentie. Dus wat zijn de basic tot transistor stadia overeen?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back