Help: Eenvoudige regeling van kracht conversie van 3,3 V tot 5V

B

bittware

Guest
Goeroes Hallo, Hier heb ik slechts een 3,3 V voeding, maar een component aan boord behoeften 5V.Dus ik vraag me af of er een eenvoudige regeling die kunnen dit probleem oplossen.Is het mogelijk slechts tot op zekere passieve componenten te gebruiken om deze taak te vervullen?Thanks in advance!

Als je kleine stroom, 7404 gebruiken voor Resonant, dan corrigeren en gefilterd is.

Er zijn geen gratis maaltijden, niet je dat?
Je kon geen gebruik van een passief apparaat.
Er zijn echter een aantal zeer nuttige een-chip step-up-converters met slechts een spoel, een condensator, een shottky diode en misschien nog enkele weerstanden.

alphi wrote:

Als je kleine stroom, 7404 gebruiken voor Resonant, dan corrigeren en gefilterd is.

kunt gaan voor 74LVCC4245/74LVCC16245 Level Converters

Als de 5 V-component trekt relatief kleine stroom (onder, zeg, 50mA), kan u gebruik maken van een heffing pomp (CP) step-up converter.Er zijn niet-gereglementeerde CP's die gewoon hun inbreng dubbele spanning.Er zijn geregeld CP die hebben een LDO, dus je kunt krijgen 3,3 * 2 -> LDO-> 5V.

Wat doe je die voortvloeien uit 3.3 V?Als de oorspronkelijke energiebron (dwz batery of AC
/ DC-converter) is dan, zeg, 6 V, de gemakkelijkste manier om 5 V krijgen in uw systeem is om een aparte LDO voor de 5 V toe te voegen

Eigenlijk heb ik een soortgelijk probleem zelf.Mijn systeem werkt meteen 1-cell Li-ion batterij.het is spanning is alleen 3.7 V.Maar ik heb een instrumentatie versterker (InAmp), die vereist 4.5 V.Dus nu ben ik te denken van een van beide gebruik van een andere InAmp die kan werken van 3.3 V of een vergoeding pomp toe te voegen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back