Hartslag Monitor

A

aredhel

Guest
Hallo daar.Ik heb een probleem met mijn hartslag volgen route.Het project is om het aantal hartslag per minuut.Ik ben van plan om een LCD-scherm om het resultaat, maar vóór die ik wilde er zeker van dat ik het recht ECG signaal.Ik kan echter niet lijken te krijgen van het signaal, of misschien was overspoeld met ruis.De actieve filter geïmplementeerd werkte prima, maar telkens als ik mijn LL op de grond het signaal ging plat.Iedereen weet wat er mis is?
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Uw Sallen en Key lowpass filter heeft een winst van 11 die hoger is dan 3,0 die zal leiden tot oscilleren.Het is een Butterworth filter indien haar winst is 1.6.

Audioguru schreef:

Uw Sallen en Key lowpass filter heeft een winst van 11 die hoger is dan 3,0 die zal leiden tot oscilleren.
Het is een Butterworth filter indien haar winst is 1.6.

Een Butterworth respons voor een tweede-orde Sallen en Key filter vereist dat de opamp's krijgen moet 1,6 indien de weerstanden en condensatoren gelijke waarden, of de feedback condensator moeten het dubbele van de waarde van de andere condensator en de opamp moet een winst van slechts 1.

Ik
heb mijn vaste bijgevoegde ontwerp en is het nieuwe schema.Ik vraag mij af over de instrumentatie versterker: AD620ANZ.Deze versterker is een dubbele voeding van rond de range van ą2.3V te ą18V.Met het oog op de levering van deze uit de dubbele stroomvoorziening meestal te vinden in labs moet ik doen een soort van overbrugging?Dat is de rode naar de positieve levering pens en de zwarte aan de negatieve levering pins, terwijl de resterende rode en zwarte socket ik nodig om verbinding te maken, tezamen met het oog op een terrein?

Bovendien is de pin 5 van AD620ANZ ...doet moeten worden geaard want toen ik geaard zij er geen signaal op alle, maar in de steekproef route weergegeven in de notitie pin 5 wordt geaard.

Medische elektronische producten worden geacht te zijn perfect geïsoleerd van een AC powered voeding te vermijden electrocuting een patiënt als er iets shorts.

Pin 5 van de instrumentatie versterker dient te worden geaard.Met vriendelijke doen't werk waarschijnlijk omdat de ingangen niet over een pad naar 0V.Doorgaans de patiënt wordt aangesloten op 0V.

Uw instrumentatie-versterker heeft een zeer lage winst.Dan is de uitgang opamp versterkt de zeer hoge geluidsniveau van de slechte oude 741 opamps.
De instrumentatie versterker lage ruis en moet het grootste deel van het circuit
van de winst.

U hebt U3 aangesloten als een Sallen en Key highpass-filter op ongeveer 5Hz.Waarom?

De meeste van uw weerstand waarden zijn veel te laag.U3 is een belasting van slechts 81 Ohm (R14 plus R15), die is als een dode kort.Een gewone opamp kan rijden 2k ohm, maar niet minder.

Hoewel U3 is niet nodig, de frequentie ervan bepalen weerstanden zijn niet 1:1 zoals ze moeten worden wanneer de opamp is een winst van 1,6.
Uw 1k weerstand waarde zo laag is dat de condensator waarden moeten zeer hoog.Waar ga je op zoek naar een 33uF niet-gepolariseerde nauwkeurige condensator?Een elektrolytisch heeft een zeer grote tolerantie.Een metalized plastic folie condensator is perfect, maar een 33uF is een enorme en zeer duur.
Als de 1k weerstanden zijn veranderd in 100k vervolgens de 33uF condensatoren kunnen kleine en nauwkeurige 0.33uF die

Hetzelfde geldt voor uw lowpass filter.De condensatoren moeten gelijke waarden en de waarde van de weerstanden moet veel hoger zijn.
Hetzelfde geldt voor de twin-T-filter.

, doesn´t it ?

Het filter ziet er uit als een hoogdoorlaatfilter filter,
niet?

Ik gecorrigeerd het hoogdoorlaatfilter filter maar waarom wordt het gebruikt?
Heartbeats zijn lage frequenties en u wilt een hoge frequentie en lage frequentie ruis hoofdbrandblusleidingen zoemen verlaagd.

In aanvulling op oneven filter dimensionering (het low pass is zelfs instabiel), de DC winnen is zo hoog, dat een aanzienlijk deel van de bruikbare output assortiment wordt verspild voor geamplificeerde gecompenseerd spanning, in het slechtste geval de output kan worden verzadigd met bias punt.

De instrumentatie versterker heeft een lage winst, omdat ik lees dat een lage winst is te voorkomen krijgen verzadiging.Als voor de 741 opamps ...en ze zijn de goedkoopste en meest eenvoudigste belangrijker zijn voor me te krijgen.Toen ik het circuit gebouwd met een grote winst voor de instrumentatie versterker, het signaal werd overspoeld met geluid, zelfs filtering maakt niet helpen.

Als voor de HPF en LPF sorry, ik wist niet dat dat ik getypt in de verkeerde waarden.De HPF werd verondersteld om een afrekening op 0.05Hz en 100Hz voor de LPF ...sinds het ECG signaal varieert van 0,05 250Hz.

Ah, dus een gewone opamp kan rijden 2k Ohm en vooral ...Ik wist niet dat.Bedankt.Ik vraag mij af over een ding, waarom is een niet-gepolariseerd condensator veel beter om een gepolariseerd een?

Ik bouwde mijn route op basis van:
http://www.bme.utexas.edu/ugrad/UGLab/221/Biopotentials.pdf.
http://www.cs.wright.edu/ ~ phe/EGR199/Lab_4 /

Laat me alles gesorteerd zoals ik denk dat ik begrepen.Grote waarden van de weerstanden zijn voorkeur vanwege de opamps en niet-gepolariseerde condensatoren met geringe waarde zijn beter.

Q1.Zou Cutoff van 0.5Hz (HPF) en 100Hz (LPF) genoeg?
Q2.Als ik was gebruik te maken van de AD620 krijgen ...Hoe weet ik dat de winst beperken zonder het verzadigen van de output?
Q3.De instrumentatie versterker is in staat om te rijden onder 2k Ohm?

Bijgevoegd zijn de nieuwe berekende waarden en de golfvorm van de stroom, verkregen uit het vorige ontwerp.Pin 5 (niet afgebeeld) is gebaseerd, omdat ik niet kon krijgen een signaal zonder aarding is.Woordenboek is alleen van mijn linker en rechter pols.

Hi aredhel,

een opmerking aan de highpass fase: Wat is de vereiste cut-off frequentie?
In uw tekst, u genoemde 0,5 alsook 0,05 Hz.Maar in de genoemde document is 0,05 Hz.
Echter, uw ontwerp is volgens 0,5 Hz.Controleer nogmaals.

Daarnaast worden er zich van bewust dat het zal zeer problematisch om een actieve filter circuit bij een cut-off van 50mHz (grote component waarden, slechte condensatoren, eindige opamp input weerstand).
Laatst gewijzigd door LVW op 04 juli 2008 18:15; bewerkt 1 keer in totaal

In de filters als je gebruik maakt van hoge waarde weerstanden dan kunt u gebruik maken van lage waarde kleine nauwkeurige metaalgarens poly condensatoren.

Het circuit van de universiteit is zeer oud.Het maakt gebruik van zeer lage ruis opamps hebben een zeer lage input offset spanning.De slechte oude 741 opamps die u gebruikt hebt het geluid dat aangeeft op uw mogelijkheden.

De universiteit circuit heeft een totale zeer lage winst dus misschien hun mogelijkheden biedt het grootste deel van de winst.
Het schema toont slechts 2 ingangen op de polsen, maar de discussie ook sprake van een "links enkels" draad die is waarschijnlijk het circuit
van de grond.

Hier is een meer moderne ECG circuit dat gebruikt geluidsarme opamps.Het feedsback de gemiddelde input common-mode DC spanning op de enkel te annuleren DC gecompenseerd.

LVW schreef:

Hi aredhel,een opmerking aan de highpass fase: Wat is de vereiste cut-off frequentie?

In uw tekst, u genoemde 0,5 alsook 0,05 Hz.
Maar in de genoemde document is 0,05 Hz.

Echter, uw ontwerp is volgens 0,5 Hz.
Controleer nogmaals.Daarnaast worden er zich van bewust dat het zal zeer problematisch om een actieve filter circuit bij een cut-off van 50mHz (grote component waarden, slechte condensatoren, eindige opamp input weerstand).

de slechte oude 741 opamp is 40 jaar oud.En de slechte oude LM324 en LM358 opamps zijn niet ontworpen voor geluidsarme wideband audio.

Ik weet niet waar je bent en ik weet niet waarom je niet kunt kopen gewone goedkope moderne geluidsarme opamps.
De TL071 heeft de helft van het geluid van een 741.
De OPA134 is 1/5th het geluid van een 741.
De LM4562 heeft 1/14th het geluid van een 741.
Er zijn opamps met nog minder lawaai.

Maak een lowpass filter met een scherper Cutoff om de hiss geluid uit je armzalige oude 741 opamps.Maar dan zijn lage frequentie popcorn ruis wordt een probleem.

aredhel schreef:Ja, ik wilde een Cutoff 0.05Hz op, maar als ik de schakeling gebouwd en gebruikt de frequentie generator (Ik wilde testen of de schakeling werkt zoals het zou moeten) niet te kunnen dergelijke lage frequentie.
Bovendien lijkt volledig nutteloos om een HPF met een afrekening op 0.05Hz sinds mijn circuit is ook niet goed functioneert, in feite zijn Cutoff bleek te zijn 4HZ ...
bijna gedood uit het ECG signaal.
Ik geef 0.5Hz HPF een keer te proberen en hoop dat de Cutoff niet te hoog is dat ze doodt mijn signaal.

Ik heb een vraag ...
Ik probeerde mijn Notch filter uit het vorige schema (de een voor de nieuwe I just posted).
Ik heb een plein-achtige golfvorm als ik heeft een sinusoïdale golf van de frequentie generator.
Maar voor mijn LPF Ik eindigde met een sinusoïdale golf voor een uitgang.
Ik getest heb deze twee circuits op aparte breadboard.
Iedereen weet wat kan de reden?

Citaat:

Highpass: Zoals 0,5 Hz misschien zijn goed voor u - heeft u al een aantal metingen?
Alle cut-offs ongeveer 1 Hz (en hieronder!) Zijn problematisch.

Uitsparing: Er zijn betere alternatieven dan het dubbele-T-topologieën.
Double-T is moeilijk om af te stemmen.
Als je een squarewave op de output (die frequentie?) Geeft dit aan slechte suppressie (nok niet precies afgesteld) en overdrive van de opamp met een winst van "9".

De input common-mode afwijzing verhouding van de AD620B instrumentatie versterker is een minimum van 100dB.Dus als beide ingangen zijn gevoed hetzelfde signaal vervolgens de output wordt verminderd met 100 duizend keer of beter.

De notitie geeft ook een opamp voeding terug de offset spanning op de enkel van de patiënt.

Audioguru schreef:

De input common-mode afwijzing verhouding van de AD620B instrumentatie versterker is een minimum van 100dB.
Dus als beide ingangen zijn gevoed hetzelfde signaal vervolgens de output wordt verminderd met 100 duizend keer of beter.De notitie geeft ook een opamp voeding terug de offset spanning op de enkel van de patiënt.

Waarom heb je niet vergelijken met het lawaai van de opamps op hun notities?

Meest 741 opamp fabrikanten niet zeggen dat het geluidsniveau van een armzalige oude 741 opamp.Philips tarieven het typische geluid op 38 (zeer luidruchtig).
De OP177 wordt begroot op 10 (mooi stil).
De OPA134 wordt begroot op 8 (vrij rustig).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back