hard nodig HFSS Help: niet ver of nabij velddata

C

costox

Guest
Hi all,

Nadat ik klaar bent met het nabootsen van een vlakke array, I CAN waarnemingspunt S11 maar ik kan niet waarnemingspunt de velden:

Na het aanmaken-rapport voor de nabije of verre veld, de plot laat zien dat het veld (of de winst, of Etotal, of iets anders) is "nan", waarvan ik denk dat betekent oneindig klein aantal of iets?.

Dit ondanks Ik heb het Nabije en Farfield setup.Ik
heb geprobeerd alle mogelijke combinatie: waveport vs lumport, blad vs object.Hetzelfde probleem zich voordoet.

Ik gebruik HFSS voor meer dan 2 jaar, maar ik nog niet kunnen achterhalen van dit probleem voor de laatste 6 maanden.

Dank u voor het afstoten van enkele licht in deze.Ik waardeer uw hulp zeer.

xox

verzekeren dat het gebied dat u setup voor straling is gedefinieerd op alle gezichten als straling grens, niet impedantie of iets anders.

Ja,

Het rad grens vak correct is opgesteld en setup als rad grens.

Verslag van de S11 is ok betekent, denk ik, alle setup is ok.

Alleen de velden veel gegevens ontbreken (Ik
heb je een bol).

hi costox,
Controleer ook dat het 'oplossen haven slechts' niet is geselecteerd uit de Solution Set-up menu.
Een andere oorzaak zou kunnen zijn van de straling impedantie zuiver imaginaire of met een te klein deel voor de echte velden te stralen weg.Ik gesimuleerde een DRA vandaag en de S11 keek goed, maar de Z_in werd op de denkbeeldige trilhamers van S11 onder-10dB en ik heb geen straling velden.

Blessedme,
Ja, "het oplossen van de haven alleen" was de VN-Check.
U zou kunnen worden gelijk over de "rad weerstand" te klein.
Please tell me if you see only "nan"
in plaats van een aantal (waarde) in het verslag (tabel), voor Etotal en wat je keuze (behalve S11).

Als je alle "nan", dan hebben we hetzelfde probleem.

Hoe doen we het uitgestraalde veld?

xox

Zorg ervoor dat u een ver-veld opgericht (rechts klik op het pictogram straling) na de oplossing is geconvergeerd.

in het project manager venster:

1.selecteer "Insert verre veld setup"
2.selecteer "Infinite bol"
3.Klik met de rechtermuisknop resultaten pictogram - Er moet een item in het menu "Create ver-velden verslag"

Bob's yer oom.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back