gek met PIC16F en 74HC595 serieel-parallel register

Q

quintosardo

Guest
Hoi,
Ik ben nieuw hier, heb ik vond dit zeer interessante forum via internet zoeken, en ja, ik geabonneerd.

Ik schrijf omdat ik ben gek met een zeer fundamenteel probleem:

Ik gebruik een PIC-microcontroller te rijden een Philips 74HC595 serieel-parallel registreren.Ik heb gezien de discussies over dit hier, heb ik gedownload heb een C bijvoorbeeld ook, en het bevat precies wat ik al wist (74HC595 zou heel gemakkelijk te gebruiken).

Ik kan dit niet oplossen:
Ik stuur een byte van de PIC naar het register, het wordt vreemd uitgangen (soms de juiste is, soms een andere), en na 2 of 3 keer het gest geplakt en de output verandert niet meer.
Ik gebruik havens a, d en e van de PIC.
Ik heb aangesloten de twee klokken samen (shift en latch) dus ik rijden zowel met een enkele PIC-poort.Dan sluit ik de byte met een klok cicle meer (omdat de handleiding zegt dat als u de klokken samen verschuiving is een stap vooruit).
Mijn systeem draait met een 10MHz klok, zet ik een enorme pauze tussen clock_up / clock_down (ongeveer 10x20x20 cycli).

Gek met dit.

Wat kan het probleem?
Misschien ontbreken van pull-up weerstanden?
Misschien de verkeerde soort uitgangen van de PIC?

Enig idee?

Thanks a lot voor elke suggestie

Quinto

Opgelost.

Het is mogelijk om te rijden een 595 met 2 draden:

- Seriële data in
- Verschuiving en grendel klokken elkaar gebonden

Je moet een klok toevoegen omhoog / dw, omdat (zoals in de datasheet) klink klok is een stap achter verschuiven klok bij elkaar gebonden.Dit is geen goede oplossing als je zorg over uitgangen schakelen tijdens het instellen van een nieuwe configuratie

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back