Functie generator uitgang van de bestuurder

E

evandude

Guest
Ik ben bezig met het opbouwen van de functie generator project uit EPE magazine.Echter, de output van het is AC-gekoppeld is, en over een 10k pot voor spanning aanpassing, zo duidelijk de output impedantie is vrij hoog.Ik weet dat een functie generator output doorgaans wordt niet gebruikt voor lage impedantie ingangen toch, dus dat moet geen probleem, maar ik heb in het verleden "misbruikt" de functie generatoren in ons lab elektronica die de uitgang van station fatsoenlijk vermogen te hebben.

Eigenlijk wat ik zoek is een circuit dat zal me een beetje meer output vermogen rijden, met zoveel spanning bereik mogelijk.De voeding Ik ben van plan op het rijden de output drive fase van heeft 5 V, /-12V en 24 V uitgangen.

Iets in het bereik van misschien een paar honderd milliampère van de productie van stroom zou zijn prima.Ik dacht aanvankelijk van het gebruik van een audio-versterker, maar ik moet in staat zijn een DC-offset om het signaal voor zaken als rijden logische schakelingen in te voeren, en ik wil niet vierkant golven te krijgen verzwakt.De maximale frequentie van de functie generator chip is 20MHz, maar het artikel zegt dat slechts ongeveer 10MHz is bereikt.

Indien nodig, zou ik goed zijn met concessies aan de prestaties bij hoge frequenties.Waarschijnlijk bij hoge frequenties (1 MHz en hoger, waarschijnlijk minder) Ik heb alleen zou moeten lage amplitude AC-gekoppelde signalen toch, dus dit stuurprogramma stadium niet nodig zou zijn ...dus als de bestuurder fase werkten alleen vlot tot een paar honderd KHz dat waarschijnlijk goed zou werken.

Is het redelijk om-stabiele versterker, goed voor ten minste enkele honderden kHz, die kunnen leveren een paar honderd milliampère, een DC bouwen op tot ongeveer 20V piek-piek output?

Controleer of dit hoge vermogen operationele versterker, of een vergelijkbaar type, dat kunnen doen de truc:
http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/opa549.html

/ Rambo

U, meneer, bent mijn held.Ik nooit dacht zelfs op zoek naar een single-chip oplossing.Ik had voor ogen een soort ingewikkeld circuit met push-pull-MOSFET-uitgangen of zoiets.

met een zwenking van 9v/uS dat moet in staat zijn een driehoek golf op 250 kHz bij 18Vp-p (door mijn snel, op stel en sprong berekening) dus ik denk dat het zal schitterend werk.Ik denk dat ik een paar verschillende output bestuurder circuits te bouwen ...een met deze chip voor lage-frequentie, hoog vermogen, en een voor hoge-frequentie, low power operatie ...

dank u veel ...

OPA603 van TI heeft zwenking 1000V/ľs, output-stroom is ą150mA, maar voedingsspanning is slechts ą18V.Deze stroom feedback OPA zal je een hogere bovengrens van de frequentie.

de OPA603 lijkt te zijn achterhaald, volgens de TI-website.bedankt al, zal ik kijk rond de TI-site voor een soortgelijke, dus ik kan een hoge frequentie versterker ook.

Dit is een ander circuit ik, de LT1010 van Linear Technology: www.linear.com/pc/productDetail.do?navId=H0, C1, C1154, C1009, C1028, P1219
Nationale gebruikt om LH0033, als u een van deze oldies vinden, kan het werk ook.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back