frequentie verschuiving in FDTD simulatie

S

salma

Guest
Hi all

Wat is de mogelijke resoan voor frequentie verschuiving tussen exact (analytische) en FDTD simulatie?

Beste
Salma

Twee mogelijke redenen:

1.Staircase fout (geoemtry)
2.Mesh Dispersion Error (vrije ruimte)

In beide gevallen zou de fout kleiner als je een dichtere maas gebruik ..

F.

Hoi

Ik heb hetzelfde probleem, maar kan je uitleggen dat wat u bedoelt met Staircase fout?

Ik bedoel dat hoe kan deze fout maken het probleem?

thanks a lot

Hoi,

in een "brute force" FDTD codes de geometrie is gediscretiseerd met behulp van een trap maas.Er is een verschil tussen de gesimuleerde en de "echte" geometrie.

Overweeg een ronde patch antenne.Als u ná een ronde pleister met een rechthoekige maas de pleister gebied zal veranderen -> verschuiving in de resonantiefrequentie.

Sommige Time Domain codes (zoals CST) gebruik aanvullende technieken om te corrigeren voor deze fout.

F.

Misschien is het cofficency hangt af van de fequencey ~

Waar vind ik meer informatie over Staircase fout ....

en nog een kleine vraag ..
is deze fout komt in actie wanneer we simuleren een elektromagnetisch signaal in 2-D space ....

Ik ben deze vraag becoz toen ik gesimuleerde ..Ik vond energie veranderingen op een circulaire golffront in een lossless media .....

Ik denk dat de reden voor de energie verandering is deze trap fout
..

help me in dit geval ...

Thanks in advance ..

milli wrote:

Waar vind ik meer informatie over Staircase fout ....en nog een kleine vraag ..

is deze fout komt in actie wanneer we simuleren een elektromagnetisch signaal in 2-D space ....Ik ben deze vraag becoz toen ik gesimuleerde ..
Ik vond energie veranderingen op een circulaire golffront in een lossless media ...

..
Ik denk dat de reden voor de energie verandering is deze trap fout
..help me in dit geval ...Thanks in advance ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back