FM

N

NVD

Guest
Tijdens het lezen over FM in een boek, kwam ik te weten dat FM-frequentie niet kan nemen audio-signaal boven de 15kHz.Is het juist?Ik probeer het ontwerpen van een FM-hoofdtelefoon dat gebruik zal maken.Als dit is de beperking van de FM, wat kan ik doen om audio af met de hoogste kwaliteit?(60 tot 20 kHz) Ik heb gehoord van de Blue Tooth hoofdtelefoon.Hebben ze dezelfde frequentie responces beperking?

Meestal zeggen we FRQ afwijking 75KHZ (100% modulatie).

U heeft volkomen gelijk.Standard golfband FM-radio heeft een aantal ernstige beperkingen.De grootste is de audio-frequentiebereik.Stereo FM heeft L R en LR gecodeerd als twee aparte modulaties, een aan de vervoerder, en een ver boven de vervoerder.Om ervoor te zorgen dat de L R en LR modulaties elkaar niet overlappen in het RF-domein, de audio-inhoud van de L en R kanalen heeft een laagdoorlaatfilter rond 15 KHz.Als dat filter niet-roll-off snel, hoge kwaliteit audio geluid "modderige".

Het andere probleem is dat standaard FM-radio heeft beperkt dynamisch bereik.Dit is zo dat je niet de drager overmodulate.FM-zenders omgaan met deze door het comprimeren van de audio-inhoud voordat het wordt uitgezonden.Als u probeert te verzenden naar de radio een dvd-film audio via FM, zult u merken dat het hardst bastonen krijgen vervormd (tenzij u uw eigen compressie).

Dit zijn geen inherente beperkingen van FM-modulatie, maar beperkingen die werden opgelegd decennia geleden bij de toewijzing van het frequentiespectrum.Ik denk dat 15 KHz klonk als een zeer hoge kwaliteit frequentielimiet toen!

Het laatste probleem is dat, in stedelijke gebieden, zijn er tal van zwakke FM-radiosignalen rondzweven van ver weg gelegen stations.U hoeft niet normaal horen deze mensen, want de FM-radio squelches hen.Maar, als u een lokale laagvermogen zender het bijhouden van een FM-radio kanaal te openen, kun je vaak horen lowpower interferrors in de audio-uitgang.

Hallo, Momenteel hebben we een ontvanger module omvat een de-emphasis functie (later te allen tijde mogelijk).
Hoe andere maatregel van L & R-kanalen?Ik heb hieronder genoemde instrument

1.FM-stereo-signaal generator
a. instelling kanmodulatie-index (0 ~ 90%, 10% is piloot),
b.pre-emphasis functie 75us/50us/25us/OFF
c.Main & hulpdraaggolf, L / R

2.Audio Analyer
3.Specturm
4.300MHz Oscilloscoopen waar kan boardcast vond een norm van FM?
Ik weet dat in de wereld heeft weinig verschillende (ex. Japen, Amerikaanse, Europ, Australië),
maar met behulp van Google kan het niet vinden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back