flikkering geluid in upconversion mixer

P

pugongying

Guest
Het lijkt erop dat het vergelijkbaar is met ruis fase in VCO
maar ik heb geen enkele verwijzing gevonden over flicker ruis in upconversion mixer
Kunt u wat goed materiaal?
thanks very much

Ik heb hetzelfde probleem hier.Ik ben het ontwerpen van een directe upconversion Mixer met behulp van de Gilber-cel-regeling en de flikkering geluid is echt een probleem.

Ik denk dat het een must is in actieve mixers en het hangt af van of je modulatie regeling is immuun voor dergelijke geluidshinder in de buurt van de DC (ik heb het over directe upconversion mixers).

Er is een goede papieren "Noise in RF-CMOS-mixers" Een eenvoudige fysische model ", A. en H. Abidi Darabi.
Het gaat over lawaai mechanismen in down-conversie mixers.Maar je kunt ook begrijpen de dominante geluidsbronnen in de up-conversie tegenhanger.

By the way, had je gevonden materiaal met betrekking tot flicker ruis in up-conversie mixers?

CMOS heeft wel flikkering lawaai!Misschien zou je meer geluk te vinden papieren op CMOS-oscillator ontwerp en hoe ze te bestrijden flikkeren lawaai.Dan kunt u proberen hetzelfde voor mixers.Als je de ruimte hebt, een aanpak is om een analoge controle circuit met veel gain (70 dB of zo) en sanering van de audio-flikkering lawaai.Als het eenmaal is opgeruimd bij lage frequentie, is er niet meer aan upconver de magnetron band.

Hoe het apparaat is partijdig komt rechtstreeks invloed op de hoeveelheid ruis flikkeren.In een FET, indien het uitputten regio veegt in een gebied waar de doping verandert, of in de buurt een METALIZATION regio kunt u kosten vegen gevangen in landen, waar ze blijven hangen en uiteindelijk willekeurig krijgen vrijgegeven en veroorzaken een flikkering "impuls" van de huidige.Dus hoe meer lineair het apparaat is partijdig, hoe minder flikkeren lawaai.

Er was een draad een paar weken geleden over het kristal oscillatoren dat sommige methoden besproken.

Rich
Maguffin Magnetron
www.MaguffinMicrowave.com

Fliker lawaai geeft probleem alleen als je werkt ara hieronder 1MHz, indien tou werken 100MHz of hoger, is het geen probleem.U moet fliker lage ruis shottky diode als de frequentie erg laag is, en u hebt lage fase ruis (radar applicatie bijvoorbeeld)

Ik zou de neiging om het niet mee eens.U kunt upconvert een 10 Ghz signaal met een 30 GHz LO, en nog steeds hebben faseruis 100 Hz van de vervoerder op de output die het gevolg is van 100 Hz flikkering audio-ruis in het apparaat!

Do the math: (sin Fif * t) * (sin Flo * t) * (sin Fflicker * t) =?
U ziet alle lage frequentie flikkering onderdeel opgenomen te krijgen op alle output frequenties.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back