Filter Design

Het filter frequency response is afhankelijk van de impedantie het ziet.Als u het filter ontworpen om te worden geladen door 4K aan beide kanten en dan moet je aansluiten op een circuit dat het 400 Ohm toont aan de ene kant, het zal niet werken zoals bedoeld en de frequentie antwoord zal worden verstoord.U kunt een 3.3k weerstand in serie van de filter-ingang, zodat het filter en RFIC om het juiste impedanties, maar dan zul je een 5 - 6 dB verlies hebben op het PassBand.Is de belasting van het filter 4K ook?Wat RFIC gebruikt u?

Hoi,
De RFIC is MAXIM MAX2740.De tweede IF is uit op 15.42MHz.De uitgangsimpedantie van het apparaat wordt verondersteld ongeveer 400 Ohm, maar de tech helpen vertelde me 4K te gebruiken als input impedantie om hogere impedantie te bieden.De output is 4K impedantie, ingangsimpedantie van de volgende fase versterker.En mijn eis van 10MHz BW op 15MHz zeker niet veel helpen.
brmadhukar

Hoi,
Ik gebruik de HPF LPF combinatie nu.Ik ben in staat om een fatsoenlijke spectrum te krijgen, maar ik ben sceptisch over de fase respons.Ik kan niet meten van de fase respons (Ik heb alleen Spectrum Analyzer).Hoe controleer ik hetzelfde.
brmadhukar

Als uw filter is een cascade aansluiting van ladder topologie low pass filter en ladder topologie high-pass filter, dan is er een unieke wiskundige verband tussen de frequentie response amplitude en de fase respons (minimaal fase filter).
De eenvoudigste manier om te beoordelen de fase reactie is om het filter met behulp van een simulatie software (SPICE, Genesys, etc.) te simuleren en tweak de component waarden krijgen dezelfde amplitude response gemeten (het is genoeg om de antwoorden op de wedstrijd-20dB punten).Dan is de analyse fase reactie moet identiek zijn aan de daadwerkelijke uitvoering fase reactie.

Hi Starbush,
Ik eigenlijk gebruik maken van een differentiële ckt door een halvering van de impedanties van reeks elementen en het creëren van een meer series pad.Zal dit nog steeds in overeenstemming zijn met de fase reactie van de single-ended simulatie.
brmadhukar

Als wat je doet is creëren van een evenwichtige circuit met differentiële signaal dat door het dan nog steeds een pad is een filter, en wat ik zei nog steeds geldig is.

Hoi,
Ik weet dat het probleem met mijn filter is hoge impedantie.Ik had gevraagd de Maxim Tech Help over de manier waarop over het verlagen van de impedantie eisen.(Eigenlijk de uitgangsimpedantie van de mixer is ongeveer 100-400 ohm maar een impedantie van 4K wordt aanbevolen.) Kreeg ik het volgende antwoord.

"Als het filter impedantie wordt verlaagd, zal de mixer uitgang zie de onderste
impedantie.Dit zou de neiging om IP3 de mixer's worden afgebroken, en 1dB compressie punt. "

Betekent het dat we niet kunnen bereiken zonder concessies te doen bijpassende impedanties iets.Kan het een geval met dit apparaat alleen.

brmadhukar wrote:

Hoi,

Ik weet dat het probleem met mijn filter is hoge impedantie.
Ik had gevraagd de Maxim Tech Help over de manier waarop over het verlagen van de impedantie eisen.
(Eigenlijk de uitgangsimpedantie van de mixer is ongeveer 100-400 ohm maar een impedantie van 4K wordt aanbevolen.) Kreeg ik het volgende antwoord."Als het filter impedantie wordt verlaagd, zal de mixer uitgang zie de onderste

impedantie.
Dit zou de neiging om IP3 de mixer's worden afgebroken, en 1dB compressie punt. "Betekent het dat we niet kunnen bereiken zonder concessies te doen bijpassende impedanties iets.
Kan het een geval met dit apparaat alleen.

Stoppen met denken als een RF-ingenieur voor een minuut en denken als een IC-ontwerper.Elk circuit in de wereld hoeft niet te conjugately worden afgestemd om een maximale energie overdracht te realiseren.In dit geval, als u een lagere en lagere impedantie aan de mixer, meer en meer macht is van de mixer wordt opgesteld.Als de gepresenteerde impedantie is veel lager dan 4K, dan is de mixer devlivers te veel macht en het zal verstoren.
Wanneer je een voeding stekker in een stopcontact is de voeding conjugately gekoppeld aan het elektriciteitsnet?Als het was, zou je brandt je huis naar beneden!

Op dit punt in uw ontvanger het geluid cijfer is ingesteld door de RF-versterker en er zijn nog steeds een brede waaier van signalen die via (Dit is de reden waarom het filter is er om alle elimineren maar een van hen).IMD onderscheppen punt is het belangrijkste kenmerk bij de keuze van de belasting voor de mixer.U moet volgen het advies van de fabrikant en gebruik maken van de impedantie zeggen ze geeft de hoogste onderscheppen punt.

Aangezien het filter zal bijna nul of oneindig impedantie worden uit de band, moet u de mixer met een buffer stadium, zodat de mixer de juiste impedantie ziet bij alle frequenties.Een andere manier is om uw filter ingang parallel met een high-pass filter besturen van een lading van dezelfde impedantie.Op die manier ziet de mixer de juiste impedantie bij alle frequenties.Deze truc heet een diplexer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back