Filter Design

B

brmadhukar

Guest
Hoi,
Ik ben het ontwerpen van een nieuwe passief filter.Dit is voor de Maxim GPS-IC.Impedance 4K,
Frequentie 15.42MHz,
Bandbreedte is / - 8MHz.

De simulatie werkt prima maar als ik het gemonteerd op de GPB, vind ik dat er geen reactie.Every thing is verkeerd.Moet ik zorgen voor iets wat ik niet.Het solderen is perfect, de componenten zijn van Gowanda.

TIA

Hoi,

Moeilijk te zeggen op de info geef je hieronder.Heb je rekening houden met de onbelaste Q van de spoelen?Ook moet je spoelen nemen met zichzelf resonanties goed uit de gewenste freq.bereik.Anders heb je de reacties die zijn helemaal uit de calc.

Meestal heb ik goede overeenkomst tussen calc.en werkelijke circuits.
Kunt u meer informatie over uw ontwerp parameters en de aard van de spoelen u daadwerkelijk gebruikt voor het proces.
Wat simulator heeft u gebruikt?

Groeten

Mike

Heeft uw oorspronkelijke ontwerp te gebruiken 4000 ohm voor bron en de belasting?Is uw lichamelijke filter beëindigd in de 4000 ohm aan beide uiteinden als je meten?Op deze frequenties kunt u gebruik maken van gewone signaal generatoren en oscilloscoop.Als u netwerk analyzer gebruikt, moet u minimaal verlies kussentjes om satisify de analysator 50 ohm en het filter 4000 ohm.

Is de mixer willen een 4k belasting?Juist omdat de uitgangsimpedantie van de mixer is 4k, is het niet impliceren dat de lading is ook 4k.Het kan niet willen conjugately worden afgestemd, maar in plaats daarvan wilt misschien een lagere impedantie zien.Maxim moet weten als dit het geval is.Ook kan het echte 4K parallel met enkele pF van capaciteit.
Hoge impedantie filters zijn veel moeilijker te ontwerpen en te maken dan 50 ohm rassen.Ze zijn veel gevoeliger voor zwerfhonden en parasieten.

De vorige post heeft een goed punt.Wat is de belasting de mixer nodig?Als het een lagere impedantie, kunt u gebruik maken van een filter gerangeerd aan beide uiteinden met twee keer deze impedantie.Ontwerp de filter te gaan tussen deze twee impedanties.In de PassBand de mixer zal zien beide weerstanden in parallel.

Hoi,
Ik gebruik PSpice voor simulatie van dit circuit.Het circuit is zeer eenvoudig.De mixer kan leftout worden voor tijd zijn.

INPUT OUTPUT
R (4K )-------------- C (2.7pF )---- L (39uH )---|-- R (4K )------ GND
| |
L (39uH) C (2.7pF)
| |
GND GND

Ik gebruik 50ohms bron (50ohms <<4K) en het meten van output in een spectrum analyzer met behulp van een CRO (hoge impedantie) sonde.

Aangezien de frequentie laag is, ik verwacht geen probleem met PSpice of wat dat betreft een andere tool.

De Gowanda gebruikt smoorspoelen hebben de volgende parameters.
Q <15 bij 15 MHz en ik weet zeker dat dit het probleem is maar ik heb de Coilcraft Inductors ook gebruikt, waarvoor ik geen gegevens.Mag het ook hasthe hetzelfde probleem, maar ik ben er niet zeker van.

Zijn er layout problemen die moeten worden beschouwd, terwijl de montage op een GPB.

Bedankt allemaal voor de info.

U bent waarschijnlijk worden aangetast door parasitaire capaciteit.Een bouwmethode die goed werkt voor de eerste metingen is om de componenten samen draad door solderen leiden hun samen in de lucht en helemaal een raad vermijden.Leg de "ratten nest" op een isolerend oppervlak ver weg van alle metalen platen, zoals een metalen tafel top.

Het zou helpen als je de metingen zou beschrijven in termen van centrum frequentie en -3 dB bandbreedte.

Wanneer u uw simulatie Zet een serie weerstand van de spoelen gelijk aan de reactantie / Q.Je moet ook de eigen resonantiefrequentie van de spoelen te vinden en een condensator over hen die de spoelen resoneert op hun eigen resoanant frequentie zetten.

Er is een reden dat 50 ohm is een standaard impedantie niveau voor circuits.Boven deze parasitaire shunt capacitances ruïne dingen, onder deze serie parasitaire inductie ruïne dingen.

Op 15MHz die 2.7pF cap's zijn als open circuits.
Probeer het verwijderen van de 2,7 pF dop in serie, of gebruik een 1uF cap.
U kunt alway springpaarden Voor elk onderdeel, vervolgens een voor een plaats ze op en zien welke is het slechte zaad.

PS Coil ambacht heeft de gegevens in het deksel van hun spoel kits (als je de kit)

Succes.

Hoi,
Ik denk dat het zou een goed idee om de "Rats Nest", heb ik nog niet geprobeerd worden.Ik zal het doen.Daar kon ik niet de gegevens voor coild ambachtelijke vinden, zou ik graag willen weten in het algemeen heeft iedereen gebruikt smoorspoelen van> 5.6UH-47UH, binnen bereik 8-30MHz.Wat is de Q / SRF van dergelijke spoelen.

brmadhukar

Hi Element,
Het is een goed idee om die jumpers.Ik zal het gebruiken in alle andere protos.Thnx.Ik denk dat het kan een standaard procedure om filters te ontwikkelen, door ptting jumpers op korte serie elementen en openstelling voor shunt elementen.

Hi Brmadhukar

Ik vond de spoelen op het internet en ook in vergelijking met soorten van Toko en TDK.IAttach enkele voorbeelden.Ik denk dat de inductie waarde die u hebt is vrij hoog (ook te wijten aan de 4K).
Ik ontwierp een iets andere filter met een lagere inductie wel.Zie filter.doc bijgevoegd.
Misschien kunt u het eens proberen.

Mike
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Hi Mike
Ik heb geprobeerd het circuit u hav voorgesteld eerst op Psice en ben er zeker van dat het zal werken.Maar de bandbreedte is 8M ik nodig 16M.Gekoppeld reonators kan worden gebouwd tot 10M BW op 15,4 m, maar meer dan dat het onmogelijk is.Ik ben niet in staat een spoel met aanvaardbare Q (> 20) vinden op 8-24M over 10u.1) Kan ik ze vinden?
2) Is een passieve filter van 16M mogelijk op 15,4 m?
3) Is een actieve filter mogelijk.
4) Wat zou iemand doen wanneer geconfronteerd met zo'n ding?
5) Voor de vermindering circiuit ZI kan in staat zijn om ingangsimpedantie veranderen, maar ik zal niet in staat zijn om de output impedantie veranderen.Kan het nog steeds helpen.

TIA

Uw bandbreedte is ongeveer gelijk aan het midden-frequentie.Een standaard manier om dit te doen is een high-pass filter en een low pass filter te gebruiken in een rij.Isoleer hen door een versterker stadium.

Hoi,
Is het de enige manier, dat wil zeggen, een combinatie van HP en LPF's.Invoegen van een versterker is moeilijk, maar ik kan veroorloven om een een actieve filter wat is uw mening over dit gebruik

Wat je zoekt, is het gebrek aan interactie tussen de twee filters.Zij zijn afhankelijk van een ohmse belasting en de bron over alle frequentie voor hun werking.U kunt veel doen om de interactie te houden.Een manier is om een verzwakker tussen hen.Je maakt een werkzame ook zal werken.

Als je een simulator optimizer functie heeft, kunt u gewoon de string twee filters samen met een lage waarde verzwakker (3 dB of zo) en hebben de LC-waarden gecorrigeerd voor de reactie die u wenst.

Als u bezuinigd, probeer dan een LC-low-pass na de mixer en maak de high-pass van het beperken van de lage kant te krijgen van de volgende versterker fasen.

Als je ontdekt in je eerste ontwerp, bandpass filters met brede BW / CF ratio's produceren extreme waarde onderdelen die gevoelig zijn voor parasieten.

Hoi
Ik ben het volledig eens met Flatulent.Het lijkt alleen mogelijk met een aparte LPF en HPF-filter.I didnt eerste bericht dat je nodig 16 bw MHz in totaal.
Montage van een versterker tussen kan heel simpel zijn.Zelfs een eenvoudige BJT kan het werk doen want je hoeft alleen maar isolatie, niet winnen.Omdat je praat van een filter tussen mixer en IF, ik denk dat je niet kunt veroorloven om te veel losse S / N er door zomaar een resisitive divider.
Het maken van een filter met een opamp is niet aan te raden omdat je opamps met extreem hoge freq nodig.die duurder zijn.

Rgds
Mike

Hoi,
Ik ben nu proberen een LPF en HPF combinatie.Om praktische waarden had ik het configureren van het filter

4K - LPF (4K -> 500 Ohm) - HPF (500 -> 4k) - 4K

Ik heb enkele vragen hierover.
1) Waarom zou ik gebruik maken van een Amp tussen LPF en HPF zoals ze zijn op elkaar afgestemd.Ik heb geprobeerd zonder versterker.Het antwoord is slecht.In een dergelijk geval wat is de imp.impedantie.

2) Indien de totale filter worden differentieel.Welke versterker moet ik gebruiken.

Hoi,
Is er een manier van schakelen van de bandbreedtes van passieve filters op 15.42MHz.Ik wil het filter te veranderen BW tot 2MHz, 4MHz, ....16MHz.

TIA

Ik heb het ontwerp een aantal keren passieve LC HPF cascade met LPF met een directe verbinding tussen hen zonder enig probleem.
Uw fout is dat je gericht een andere impedantie bij de aansluiting van de filters.
U moet begrijpen dat elk filter niet "voelen" het tweede filter op haar afsnijfrequentie, is de tweede filter gewoon transparant (ten minste als de twee cutoff frequenties ver genoeg), dus je moet ontwerpen elk filter worden beëindigd met de einde beëindiging impedantie alsof de andere filter bestaat niet.Daarna kunt u het ontwerp optimaliseren met behulp van een optimalisatie van software (zoals Genesys van eagleware die ik gebruik).
Andere twee mogelijke bronnen zijn fout of de beëindiging impedanties u bent echt de impedanties dat het filter echt te zien, en ten tweede, bericht dat het gebruik van hoge impedantie opzegging betekent hoge inductie en de lage capaciteit, die maakt het filter die gevoelig zijn voor parasitaire capacitances overal.controleren dat de parasitaire resonantie frequentie van het spoelen wordt ten minste tweemaal de cutoff frequentie van uw ontwerp.

Hi Starbush,
Thnx voor je input.

De RFIC vereist zien een hoge impedantie (uitgang impedantie is 400 Ohm) van rond de 4K.Dit vereist een zeer hoge waarde inductie en ik had 500 Ohm uitgang gebruikt om de Inductance waarde verminderen.Dit was slechts de eenvoudigste ik kon bedenken op dat moment, is er een andere methode om de impedantie verhogen zonder verhoging van inductie.

brmadhukar

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back