Ervaring met Ucos-II 2.76?

S

SAT1

Guest
Hoi,

heeft iemand ervaring met Ucos-II 2.76?

laat het me weten ...
(perrons, andere dan x86 prederred)

precies wat je wilt vragen?
Ik heb wel wat ervaring mee.

We gebruiken 2,76 uCOS over Motorola HCS12 processoren.Alles werkt prima, na een aantal correcties in de haven.Wat wil je vragen?

We gebruikten UCOS-II voor AVR-platform, het werkte zonder problemen

Ik heb ervaring met dat, wat is dat u wilt weten, ik en mijn vrienden hebben verschillende projecten in that.let me weten wat je nodig hebt.

Kijk http://www.microtronix.com/products/microcos.html.Ze lijken te beschikken over een portering op níos.Heeft iemand geprobeerd?

hallo frends,

Ik heb enkele vragen over ucos ..Ik heb een beetje problemen ..
Ik heb Ucos boek & source versie 2.52 en arm-poort voor ver 2.61 ..vreemd, maar kan niet overal downloaden bron 2,61 dus ..werken ..
maar werkt met problemen ..misschien wel het probleem is b / c bron is niet
versie 2.61 ..het probleem is:
- Twee taken: eerste knippert de LED, de tweede wacht op semafoor indien de nieuwe UART chicho kwam.
- Twee interupts: Tx heks handvatten tx circulaire buffer ..
- Rx die ontvangt input char het in in Circ.buff.en na het tellen semaphore ...de taak die wacht op sempahore hangende dat semaphore halen het inkomen char en aan de uit tx buffer.
Als ik het typen char's met de hand alles is ok ..Ik geef alles wat ik echo getypt, maar toen ik een grote ASCI bestand de echo taak
soms sterven, niet evertimes maar het kan hapens ...WAAROM?kan
any1 met argumenten mij vertellen waarom?Best regards Keen

Hi there.Ik gebruik uCOS2.76 ook maar voor de Motorola 56F8357 CPU.
Maar we hebben similair problemen:
- Een eenvoudige UART rec / verzenden taak die wacht op semaforen
voor het lezen van char en vervolgens stuurt char terug naar UART.
- UART tekens worden geleverd via onderbreken en OSSemPost ().

De app crasht of gedraagt undeterminstic na enkele tekens worden herhaald.

Ik vermoed dat de taak schakelfunctie OSCtxSw van onze haven niet opslaan
alle registers, misschien dat het geval is met jou ook?

Vriendelijke groeten

Hauke

Zet OS_ENTER_CRITICAL () voordat
en OS_EXIT_CRITICAL () na ring buffer toegang.

Wat betreft "Ik vermoed dat de taak schakelfunctie OSCtxSw van onze haven niet opslaan
alle registers, misschien dat het geval is met jou ook?"
- UCOS havens compiler specifiek zijn als er geen ABI gedefinieerd voor mciros - de meeste compiler ontwerp gebruikt verschillende registers voor verschillende doeleinden (param passeren, temp registers, ...).Maar je kunt de asm deel van de haven waar de context switch wordt uitgevoerd om ervoor te zorgen dat alle registers worden opgeslagen in taken stack voor context schakelaar is eigenlijk gedaan.

Zet waakhond of waakhond taak in micro (met de hoogste prio) die wordt geactiveerd op specifieke gebeurtenis
(knop indrukken).Het moet doen - controleren of de knop en wacht 0,5 secs.Wanneer u denkt dat echo taak is vergrendeld, drukt u op de knop en deze taak moet sturen gehele vergrendeld taken stack naar afgelegen pc laten zeggen via dezelfde UART.

Daarnaast kunt u debug-geheugen waar uw taken en ISR zal debug info in uw MCU en watchdiog taak stuurt informatie er ook.

U kunt controleren of laten we zeggen stapel overusage door middel van het invullen 0x55 op hele stack en zie tot wat breiden stack is gebruikt.

Ik weet een zeer goede website over haven ucos-II 2,52 tot 8051.
want 2.52 is een freeware.so u kunt gebruiken vrij
www.hjhj.com good luck

Ik opgelost te probleem, raar maar werkt ..ucos werkt prima ..
any1 hulp nodig pm me ..

betreft Keen

dizel schreef:

We gebruiken 2,76 uCOS over Motorola HCS12 processoren.
Alles werkt prima, na een aantal correcties in de haven.
Wat wil je vragen?

We gebruiken 2,76 uCos op Samsun s3c44b0x, met ppp / TCP / IP stack, het werkt prima

Hoi.

Ik wil ast het Network Time Protocol broncode beschikbaar op deze UcosII?

We zijn ook met behulp van v2.76 in mn101 micons, en het is OK.Misschien heb je problemen met de schoorsteen?

Iedereen kan mij vertellen met behulp van 2,76 uCos over Samsung s3c4510b stap door setp?

Hallo iedereen,
Ik heb geprobeerd om de gratis software van UCOS http://www.hjhj.com/ website, als iemand hier op gewezen, maar ik kon vinden.Wilt u helpen?
Groeten,
Thomas

hoeveel RAM-geheugen en flash duurt het op de AVR Atmega platform?Hoeveel cycli het duurt voor taak schakelen?Geef enkele statistische tabellen over ucos en vergelijken met andere soortgelijke als freeRTOS.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back