Een vraag over SNR van Delta-Sigma-modulator

C

currentmirror2000

Guest
Hi all,

Ik vond het is net als in alle boeken, theoritically de maximale SNR van DSM (zeg 2de orde) met ingang is zonde als volgt berekend:
SNR (max) = 6.02N 1.76-12.9 50 log (OSR), waarbij N is het aantal bits van het quantizer.

dus mijn vraag is hoe over wanneer de quantizer is 1-bit of N = 1, is de bovenstaande vergelijking nog steeds geldig?

Ja, het is nog steeds geldig.Voor 1 bit delta-sigma ADC, kunt u OSR om impove uw SNR.

Wees bewust van de formule die u toonde aan dat er: het is slechts een benadering uitgaande van de ruis overdracht functie is een eenvoudige 2e-orde high-pass filter (dwz H (z) = 1-z ^ (-2)).Het geeft u slechts een bovengrens schatting voor kwantisering lawaai.De feitelijke SNR is afhankelijk van de lus filter u hebt gekozen en is ook afhankelijk van uw thermische ruis.

bedankt allemaal.

maar mijn vraag is:
de term 6.02N wordt berekend op basis VREF = VLSB * 2 ^ N, dus bijvoorbeeld, N = 4 dan VLSB = źVref dat waar is, dus als N = 1, moet worden VLSB ˝ VREF (is dat waar?)

maar gebaseerd op mijn begrip, bij N = 1 (1-bit), de uitgangsspanning van de quantizer is ofwel 0 of VREF (volledige schaal).ben ik juist op dit punt?dat VLSB = VREF, als gevolg van de oorspronkelijke vergelijking (2de orde) zal worden gewijzigd verstaan:
SNR (max) = 0 1.76-12.9 50 log (OSR)

de gesimuleerde resultaat is ook verbonden vergelijking met de twee vergelijkingen:
SNR (max) = 6,02 * 1 1.76-12.9 50 log (OSR)
SNR (max) = 0 1.76-12.9 50 log (OSR)

opmerkingen zijn welkom
bedankt!
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Hoi,
Ik ben ook het ontwerpen van een 2e orde sigma delta modulator.Over uw vraag (ik ben niet zeker of ik begrijp uw vraag correct): De output van een quantizer is ofwel VREF of 0, maar het maakt niet zeggen dat Vlsb = VREF!De output van een sigma-delta is bitstream, maar niet bits.Als u gebruikt een een beetje quantizaer (a comparator) dan gewoon N = 1 gezet in de SNR (max.) formule (SNR (max) = 6,02 * 1 1.76-12.9 50 log (OSR)).

Succes,
Tata
PS Gelieve uw probleem duidelijker.

tatakt wrote:

Hoi,

Ik ben ook het ontwerpen van een 2e orde sigma delta modulator.
The output of a sigma delta is bitstream but not bits.
Over uw vraag (ik ben niet zeker of ik begrijp uw vraag correct): De output van een quantizer is ofwel VREF of 0, maar het maakt niet zeggen dat Vlsb = VREF!
De output van een sigma delta is bitstream, maar niet bits.
Als u gebruikt een een beetje quantizaer (a comparator) dan gewoon N = 1 gezet in de SNR (max.) formule (SNR (max) = 6,02 * 1 1.76-12.9 50 log (OSR)).Succes,

Tata

PS Gelieve uw probleem duidelijker.

Hoi,
In sigma delta modulatoren aantal bits wordt bepaald door het meten van SNDR.Derhalve voldoet, wordt Vlsb bepaald door: Vlsb = VREF / 2 ^ N.
Succes,
Tata

Hoi.
Ik ben het eens met tatakt.In elke 1-bit ADC, VLSB = VREF / 2 (uitgaande van VFS = VREF en de ingang ligt tussen 0 en VREF), dwz als de input groter is dan VREF / 2 dan de output bit zou zijn 1 (logicl, digitale uitgang niveau) en als het minder is dan VREF / 2 uitgang zou zijn dan 0.
Echter, natuurlijk in een aantal input-output-kenmerken achten wij deze comp.niveau als VLSB / 2 (die is VREF / 4 hier) om het gemiddelde van kwantisering fout nul.
Ik denk dat nu het duidelijk is dat VLSB moet niets, maar worden VREF / 2.(en voor een N-bit ADC, VLSB = VFS / 2 ^ N).net schets de input-output karakteristiek weer voor jezelf.

Groeten,
EZT

ezt wrote:

Hoi.

Ik ben het eens met tatakt.
In elke 1-bit ADC, VLSB = VREF / 2 (uitgaande van VFS = VREF en de ingang ligt tussen 0 en VREF), dwz als de input groter is dan VREF / 2 dan de output bit zou zijn 1 (logicl, digitale uitgang niveau) en als het minder is dan VREF / 2 uitgang zou zijn dan 0.

Echter, natuurlijk in een aantal input-output-kenmerken achten wij deze comp.
niveau als VLSB / 2 (die is VREF / 4 hier) om het gemiddelde van kwantisering fout nul.

Ik denk dat nu het duidelijk is dat VLSB moet niets, maar worden VREF / 2.
(en voor een N-bit ADC, VLSB = VFS / 2 ^ N).
net schets de input-output karakteristiek weer voor jezelf.Groeten,

EZT

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back