een vraag over boost converter

P

phosphor_zhu

Guest
Ik ben nu mijn circuit simulation.it is een boost.En het rendement is te laag, ongeveer 75%.
en de rest macht wordt bezet door:

inductor model: 6%
diode: 5,34%
MOSFET (een hoog voltage model): 8,18%
Power Line: 3,5% (inclusief energie, grond, bondwire, pakket pararistic)

is de bovenstaande efficiëntie bezet zijn allemaal correct?
please help me!

Die nummers redelijk goed voor mij.Welke frequentie bent u draait op en wat is de input / output-spanning en de uitgang van de huidige?Welk type van efficiëntie hoop je voor?

U kunt discrete spoelen met een zeer lage ESR.U kunt uw schakelen groter (je moet oppassen becaue er is een punt waar je overschakelen verliezen groter geworden dan de verhoging van de efficiëntie u van een lagere RDSon).Gebruikt u een Schottky-diode en is het huidige nominale hoog genoeg?Kan u meer obligatie draden?Kan je draaien op een tragere frequentie?Er zijn slechts zo veel dingen die je kunt doen om de efficiëntie te verhogen.

haff99 wrote:

Die nummers redelijk goed voor mij.
Welke frequentie bent u draait op en wat is de input / output-spanning en de uitgang van de huidige?
Welk type van efficiëntie hoop je voor?U kunt discrete spoelen met een zeer lage ESR.
U kunt uw schakelen groter (je moet oppassen becaue er is een punt waar je overschakelen verliezen groter geworden dan de verhoging van de efficiëntie u van een lagere RDSon).
Gebruikt u een Schottky-diode en is het huidige nominale hoog genoeg?
Kan u meer obligatie draden?
Kan je draaien op een tragere frequentie?
Er zijn slechts zo veel dingen die je kunt doen om de efficiëntie te verhogen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back