een vraag over AIC23.

C

Circuit_seller

Guest
Hoi

Ik heb een TMS320C6416DSK die een AIC23 codec op.Ik wil weten kan ik het toepassen van een 12kHz signaal aan het?
Ik heb de data sheet, in het veiligheidsinformatieblad aangegeven dat een digitaal filter filtert digitale bemonsterings-gegevens (zoals weergegeven in onderstaande).Ik wil weten of 3 betekent PI of niet?

Groeten
[/ img] [/ u]
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Genormaliseerde audio sampling frequentie is gevolg van de vergelijking van [signaal frequentie] / [samplingfrequentie].
Dus als we bijvoorbeeld bemonsteringsfrequentie gelijk 44.1kHz, waarde 3 in real frequentiedomeinen betekent 44.1kHz * 3 = 132kHz.

Hoi

Deze frequentie respons is voor een digitaal filter.Dus ik denk dat 3 betekent pi.
Heeft u expriences in het werken met deze chip?

Groeten

Hi Circuit_seller

Ik heb niet gebruikt AIC23 chip.

Ik heb net brawsed het gegevensblad voor u en naar mijn mening de genormaliseerde frquency moet worden interpred als deze.De'3 'niet moet worden interpred als een pi
De interpolatie filter in het ADC werkt op de frequentie aanzienlijk hoger dan de input bemonsteringssnelheid (44.1kHz bijvoorbeeld).
In mijn poinion moet u ervan uitgaan dat 1 coresponds aan de ingang samplig tempo zodat de interpolatie filter gesneden frequentie gelijk
aan de Nyquist rate (de helft van de sampling rate)

Voor zover ik zag de bemonsteringsfrequentie kan worden aangepast met behulp van 'Sample Rate Control (Adres: 0001000) register

Dus neem aan dat je gebruik bemonsteringsfrequentie 44,1 kHz ([SR3: 0 BOSR] = 10001) dan 1 op uw figuur coresponds tot 44,1
kHz en u
kan de frequentie tot 22.050kHz zoals het is volgens bemonstering theorema.
Alle hogere frequentie componenten (de kwantisering geluid ook) zijn verzwakt door de interpolatie filter zodat je hogere amplitude resolutie.

Met vriendelijke groet
Dora

Hoi

Dank u voor uw aandacht.Maar ik weet nog niet waarom TI Genoemde een digitaal filter frequentieresponsie zo.Ik zou testen.

Groeten.

Hi Circuit_seller

Ik denk dat ik weet de reden van uw verwarring.Je verwacht te zien pi mede aan de Nyquist frequentie voor dit filter.
Dit is inderdaad het geval is voor alle digitale filters als de frequentie [rad / s] wordt gebruikt als de x-as.

In dit geval echter is dit interpolatie filter.Het heeft klok 256 * 44,1
kHz (beide coëfficiënten 256 en 44.1 kan worden aangepast voor deze chip ... Ik geef alleen voorbeeld)
zodat de Nyquist frequentie van dit filter is 128 * 44,1 kHz.
Dus noboady is geïnteresseerd in deze interne hoge frequentie echter en het is handig om normaliseren aan de ingang bemonsteringsfrequentie 44,1 kHz.
Dus 1 coresponds tot 44,1 kHz.

U kunt dit eenvoudig meten ADC filter omvang reactie.
Gebruik witte ruis (laat SEY tot 3 * 44,1 kHz), en heeft het spectrum schatting van de verworven data.
(U moet witte ruis generator.) Ik kan het spectrum schatting gemaakt van de gegevens voor u (als u beschikt over een aantal problemen in dit verband)

Voor de DAC stuur witte ruis gegevens en het meten van de continue spectrum.(kunt u witte ruis gegevens, of gebruik gewoon rand in matlab of gelijkwaardige software)

U kunt sonde de omvang reactie van een sinusgolf ook.

Merk op dat dit filter eigenlijk meer een bit resolutie (bij 256 * 44,1 kHz) aan de (16-bits op 44.1kHz) dus is het zeer inportan deel van de delta-sigma ADC / DAC.

Als ik kan helpen met iets laat het me weten!

Met vriendelijke groet
Dora

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back