Een vloeibare oplossing met bekende permitivity, geleidingsvermogen?

A

aaronwlee

Guest
Hi all

Hoe maak je een vloeibare oplossing met bekende permitivity, permeabiliteit en geleidbaarheid bij cerntain frequenties.Is er een recept voor dit doel?Bedankt

Aaron

Om te beginnen met een simpel ding, permeabiliteit is het meest waarschijnlijk gelijk tot aan uw meting haalbare resolutie voor alle vloeistoffen van belang.Je krijgt frequentie onafhankelijke μr = 1.Maar ik denk dat je al weet.

Wat permitivity en geleidbaarheid, heeft u diepgaande referentielijn boeken Handboek van Scheikunde en Natuurkunde, die heel wat tafels met diëlektrische eigenschappen van diverse organische en anorganische vloeistoffen.Ook middelen als het NIST webbook moeten informatie. Http://webbook.nist.gov/chemistry/ Sommige vloeistoffen die in de genoemde middelen geschikt zijn, bijvoorbeeld als een geleidingsvermogen norm.Frequentie afhankelijk gedrag van ionische vloeistoffen lijkt een grenzeloos topic, vrees ik.

Als u van plan eenvoudige, reproducable normen, waterige zoutoplossingen zijn een kandidaat voor een lage frequentie geleidingsvermogen, en niet-polaire organische vloeistoffen voor permitivity.

Dankzij FVM

Bent u zegt is dit een onderzoeksonderwerp?

Aaron

Het kan worden, vanwege de complexe relaties bij de bespreking van de frequentie dependance.Als u op zoek bent naar iets simpels, dan moet u kiezen chemisch zuivere stoffen of eenvoudige mengsels met goed omschreven diëlektrische eigenschappen en lage frequentie dependance.

De meeste literatuur gaat over de beschrijving van de eigenschappen van een empirische bestaande vloeistof,
bijv. zeewater op een bekende saliniteit en temperatuur.Het maken van een standaard of verwijzing vloeistof is iets anders.Voor zover ik me herinner, standaard oplossingen bestaan voor de technische geleidbaarheid metingen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back