een seriële communicatie tussen twee AT89C51 chips

M

Maverickmax

Guest
Groeten iedereen

Weet u een goede tutorial voor mij om te leren hoe het opzetten van een seriële communicatie tussen twee AT89C51 chips in C taal en een schematische lay-out?

Dank bij voorbaat

Maverickmax

Om verbinding te maken 2 51 microcontrollers je nog nodig dont drivers (tenzij ze enige afstand van elkaar).Sluit Rx os het eerst op met de TX van de tweede en de Tx van de eerste met een Rx van de tweede Gemeenschappelijk GND en uw hardware is klaar.

U moet set-up boyh UART voor dezelfde baud-rate en configuratie.

Andere ding om te overwegen is het gebruik van seriële poort onderbreekt.

Een andere kwestie is het gebruik van commando-response protocol, maar dit kan een controller zetten MASTER positie en de andere in SLAVE.

OIC .....

Ik zal dat doen, maar kunt u mij alstublieft vertellen meer over onderbreken seriële poort?

Is er een C-programma's voor het overbrengen van gegevens tussen twee apparaten?

Maverickmax

Ik ben soort geslagen op het moment, want ik ben niet zeker hoe zij gegevens van 8051-chip naar de andere.

Gelieve adviseren of geef me wat links

Maverickmax

Hi Maverickmax,

Uw vraag is een volledig antwoord in het boek

"Patronen voor tijd leverde Embedded systems" door MJ Pont

(voor 8051 micros)

In hoofdstuk 27 wordt aangeboden een complete oplossing

Een uC is verklaard meester, en anderen zijn verklaard slaven.

Master uitstoten 9 bit berichten: 8 bits = gegevens (of een adres voor de geselecteerde slave)
Onderscheid tussen 8 bit gegevens of 8bit-adres van de slaaf is gemaakt door de 9'th beetje uitgestoten door de kapitein

UART is in modus 3 voor zowel de meesters en slavenHelaas een eletronic versie van de "bijbel" bestaat niet, toch is hier een voorbeeld code in C (K * il) om een fillng:

SCU_Am.c master
SCU_As.c slaaf software
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Hoi

Ik vind de meester en slaaf in de scheduler aanpak zeer nuttig voor mijn toekomstige project, maar ik wil alleen gegevens over naar een andere AT89C51 (receiver) op een manier mode door middel van draad.

Bijvoorbeeld, is de eerste AT89C51 ontworpen om een temperatuur lezing over de draad te sturen naar een ander AT89C51.That's it

Maverickmax

Maverickmax wrote:

...
Ik wil alleen gegevens over naar een andere AT89C51 (receiver) op een manier mode door middel van draad.Bijvoorbeeld, is de eerste AT89C51 ontworpen om een temperatuur lezing over de draad te sturen naar een ander AT89C51.

hi;

Ik heb een seriële communicatie tussen de 89c2051 en 89C51,
Maar ik kreeg een goede resultaten,
Ik vermoedde dat het omwille van hun ossilators zijn losse, ik bedoel afzender kan gegevens als ontvanger is bemonstering input veranderen, dus een ongeldige gegevens zou zij worden ontvangen,
ik eindelijk schreef een programma met 2 input / output-pin voor seriële communicatie, maar op deze manier het was te langzamer dan een kant-en UART.
Ik heb gesproken over dit probleem in:
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=316254&highlight = # 316254

hm_fa_da wrote:Ik heb een seriële communicatie tussen de 89c2051 en 89C51,

Maar ik kreeg een goede resultaten,

Ik vermoedde dat het omwille van hun ossilators zijn losse, ik bedoel afzender kan gegevens als ontvanger is bemonstering input veranderen, dus een ongeldige gegevens zou zij worden ontvangen,

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back