EBG structuur modelleren in cSt

Hi all

ja ik ben het eens met piboo.Ik heb een aantal artikelen die model Microstrip lijn over EBG structuur te karakteriseren het oppervlak golf bandgap van EBGs,

Prafuldeo kunt u uw model grond S21 resultaat, zodat we kunnen gebruiken of u die elke fout in het modelleren of suggereren iets anders op te lossen uw probleem

groeten
Shahid

Hallo piboo en Shahid.
Dank u voor de beantwoording van mijn vraag.Ik
heb mijn bijgevoegde CST model dat is hetzelfde als Samii's Microstrip antenne met EBG papier.Ik
heb gemodelleerd 8x5 EBG met 50 ohm Microstrip lijn overheen.Maar met deze methode kan ik niet overeen met de resultaten met papier resultaten.Atleast ik moet steeds dezelfde band-gap als op papier.Ik
heb ook bijgevoegd het resultaat pagina uit papier.Ook in hetzelfde papier samii deed zijn simulaties met behulp van infinitesimal dipool bron met EBG tussenin.Kunnen we hetzelfde in CST?Laat het me weten hoe het verkrijgen van de juiste resultaten met behulp van CST.Thanks and Regards.

Praful
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

hi prafuldeo

Ik ben niet in staat om uw model.welke versie van CST u gebruikt?kun je proberen te sturen van het model opnieuw

regads

hi Shahid

tot de prafuldeo
het project:
1 / Open het project -> bugg
2 / insert variabele p, G en H
3 / Open en het actualiseren van de geschiedenis lijst

Dan zal het werk

groeten

Piboo

Hallo Shahid.
Ik
heb gebruikt CST 2009 voor dit project.Laat het me weten als u niet kunt openen het project.

Groeten
Praful

hi prafuldeo

Nou ik ben nog steeds niet in staat om het project

Ik probeerde het definiëren van de variabelen P, G en H, en vervolgens geprobeerd om de geschiedenis lijst

maar het zegt variabele waarden zijn te klein.

ja, welke waarde moet ik gebruiken voor p, g en h?

groetenOpmerking: i cant zie ook dit model van micro-strip lijn over EBG structuur in de Samii papier waarop u in uw bericht?
zo kan je me vertellen welke papieren resultaten zijn in vergelijking tot ur resultaten?
ook hoe u besloten over de Microstrip lijndikte?moet 50 ohm voor matching met golf poort.ja, welke dikte en ER u gebruikt voor de berekening van de Microstrip lijndikte van 50 ohm impedantie karakteristiek?

Hallo Shahid ..
Bedankt voor het antwoord.Het papier im proberen te simuleren is Fan Yang en Yahya Rahmat-Samii, Microstrip Antennas Geïntegreerd met Elektromagnetische Band-Gap (EBG) Structures: A Laag Wederzijdse koppelingsoverhang Design for Array ". Het model
heb ik geüpload is de eenvoudige EBG ontwerpen op basis van papier. Ik wil de band-gap voor dat maar met behulp van eindige EBG structuur zeggen 6x6 cellen. De periodieke randvoorwaarden methode simuleert de oneindige EGB maar zijn niet goed voor de reële omstandigheden. De Microstrip ik heb gebruikt is 50 ohm geëvenaard. Maar ik heb de resultaten is niet overeenkomen met de gepubliceerde resultaten. Dus als u een gesimuleerde dit document laat het me weten. Ook
zal ik uploaden CST 2008 model voor hetzelfde, zodat u deze kunt openen.

Groeten
Praful

hi prafuldeo

en dat is waarom ik vroeg je in mijn laatste bericht.Ik kan niet zien ieder model in uw bedoelde papier dat is het nabootsen van Microstrip lijn over EBG structuur.

de figuur die u noemde voor infinitisimal diple omringd door eindige EBG cellen.

ja, hoe kunt u het vergelijkbare resultaat voor uw model en deze papieren model?

Kunt u uitleggen?

Ook vroeg ik u hoe u model 50 ohm Microstrip lijn?
Ik kan me niet krijgen 50 ohm voor uw gemodelleerd lijn.thats waarom ik vroeg je die dikte en permitivity waarde u kiezen voor de berekening van de breedte van de lijn

Ik hoop dat u begrijpt nu whay vraag ikgroeten

Hallo Shahid,
Ik
zal proberen uit te leggen mijn vraag hier.Ik
heb gepost nieuwe draad "EBG oppervlakte golf karakterisering met behulp Samii setup in CST" kunt u een blik werpen op dat ook.

Nu voor een volledige karakterisering EBG moeten we twee resultaten (1) Reflectie fase (2) Surface wave band-gap.methoden voor het vinden van bezinning fase (macro methode & golf gids methode) wordt besproken in veel plaatsen in dit forum en er is geen verwarring in verband met dat.Nu ben ik op zoek naar de best mogelijke methode (in termen van nauwkeurigheid) voor het verkrijgen van de drijvende golf band-gap.Er zijn vele opstellingen om dat te doen.Een daarvan is zoals u zei Volledige of beëindigd 50ohm Microstrip lijn.Maar het geeft het filter de kenmerken van de EBG en ik ben geïnteresseerd in het oppervlak golf attenuatie van EBG.
Tweede methode is het model van een kolom van EBG en zet Waveguide-poorten aan beide uiteinden en grenzen periodieke te bootsen een semi-oneindige EBG en meet de S21 om de band-gap.Nu deze methode ligt in de buurt, maar het geeft geen band-gap informatie voor eindige EBG, zeg 6x6.De tird alternatief is het gebruik van samii opgericht die gebruik maakt van het oneindig klein dipool bron en vindplaats vliegtuig op de randen.Voor antenne zin denk ik dat dit een geeft meest nauwkeurige resultaten geeft de band-gap resultaten afhankelijk van aantal EBG rijen.Dus ik vroeg me af is het mogelijk te simuleren dezelfde setup in CST?Want als we kunnen genereren dezelfde resultaten in cSt dan
zullen we weten dat er andere EBG's die we ontwerpen geeft correcte resultaten en het bespaart de tijd en de inspanning van fabricage en meting.Ik
heb geüpload samii model in mijn nieuwe draad.
Neem een kijkje en nadenken over.

Thanks & Regards

Hallo prafuldeo

Ik waardeer uw uitvoerige uitleg over EBG karakterisering.ik proberen antwoord te geven op enkele van ur queries.

Nou ik denk dat oppervlak golf karakterisering behulp van 50 ohm Microstrip lijn is de beste voor het vinden van de drijvende golf bandgap van eindige EBG structuren.i dont weet waarom u zegt haar geven filter kenmerken van de EBG en niet de drijvende golf bandgap.

mijn mening is er niet veel verschil tussen de twee.nadat alle bandgap betekent filtering van golven en door te kijken naar S21 U vindt de golven die zijn gefilterd door EBG.

met betrekking tot de Samii setup, ja ik ben ook geïnteresseerd in het model dezelfde setup in cSt.
Ik was op zoek op uw model.i dont begrijpen waarom u hebt gebruikt golfgeleider haven aan de rand?

becoz op deze manier bent u spannende twee havens, de haven en discrete Waveguide haven waarvan ik denk dat u niet willen.correct me if i am verkeerd.

Ik zal ook proberen te denken en het model dezelfde setup in cSt.en laat u weten wanneer ik overtuigend resultaat en ik hoop dat u zal doen ten einde ur en deel uw waarneming.
Ik denk echter dat u moet gebruiken sondes om het elektrisch veld aan de randen voor de alle frequentiebereik.maar in Samii papier ze hebben uitgezet E ˛.dus u hoeft te doen wat de verwerking in excel om dezelfde resultaten te krijgen.
Ik hoop dat u zal succed in het verkrijgen van goede resultaten.
hopen te worden in contact met u over dit onderwerp

sante
Shahid

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back