DSP voor audio

B

bimbla

Guest
Waar moet ik beginnen met het ontwikkelen van algoritmes voor audio-DSP?

Ik ben mij bewust van SigmaDSP * uit * Analog Devices.

Iets anders?

bimbla.

Hallo

probeer DSP 87xxx serie van Motorola, echt krachtige ...

Nog beter, ga voor ADI's ADSP-21065L of 21161N.Dat
is echte macht!

JaaC

Voor audio-toepassing, kunt u wat meer krachtige (goedkopere) DSP.Probeer Analog Devices ADSP-21xx familie (16-bits vaste punt).Sommige van deze chips zijn echt laag vermogen, als u van plan bent om ze te gebruiken op accu aangedreven apparaten.

Ik geef de voorkeur aan TMS320C5510 DSP Starter Kit (DSK) (DSP8923U),
Embedded JTAG ondersteuning via USB
Hoogwaardige 24-bit stereo codec
256K woorden van Flash en 8 MB SDRAM
Inclusief Code Composer Studio voor DSK
Het
is krachtig, ook.
Bovendien, het
is goedkoop!(USD $ 399)

Ja, al deze DSPS zijn geweldig voor DSP-toepassingen.Echter, de verwerking van 16-bits (of erger nog, 20/24bit) audio-monsters met een 16bit (of 24-bits) DSP zal maken het noodzakelijk dat u gebruik "geëmuleerde floating point" operatie op onze DSP, omdat zaken als SNR, Noise Floor , dynamisch bereik, enz.

Dat betekent meer problemen voor de programmering, omdat je (zoals de DSP programmeur) nodig om alle kwesties met betrekking tot vaste puntgegevens formaten.En de efficiënte verwerking van uw DSP vermindert snel.Hoe dan ook, voor stablished algos graag Param Eq en dergelijke, zijn er bekende uitvoering structuren die het gemakkelijker maken om te worden gehanteerd in deze apparaten.

Na een DSP zoals de SHARCs (21065L of 21161N), aan de andere kant, geeft u een aantal voordelen.32-bits vaste punt, 32 bit floating point of zelfs 40-bit floating point.Wat zou u wensen voor audio processing in _real_ real time?Zij nemen al enkele leuke functies: SIMD-architectuur (2116x), grote on-chip dual geporteerd SRAM, seriële audio-interfaces zoals I2S, 14 DMA-kanalen, op de chip SDRAM controller, en vele andere die ik niet kan onthouden op dit moment.Ga naar (www.analog.com / dsp).

Over de EZKITs (Ik praat alleen over de voor een 21161, de een voor 21065L is een wat meer bescheiden, nog _very_ krachtig -> EMAFE interface)
- ADSP-21161N SHARC DSP
- 48 Mbit SDRAM
- AD1836 96 kHz Multichannel Audio CODEC
- AD1852 96 kHz hulpfunctionarissen DAC

(Twee stereo input kanalen, 8 stereo output kanalen)

- SPI Interface
- USB 1.1 interface
- JTAG-interface
- 4Mbit Flash
- VisualDSP SW Toolset

Misschien is het prijskaartje is een beetje hoger (US $ 400-500 bereik), maar het is zeker de moeite van de investering.

JaaC
www.sanjaac.com

Of je kunt kopen met een van onze DSPKits, die zijn veel goedkoper ...US $ 180.

Sommige Hybrid DSP Audio is beschikbaar in de vorm van Digital Audio Processoren van TI (TAS3XXX) en SigmaDSP van AD.

Zijn er bijvoorbeeld meer?

bimbla.

indien u niet om met alle bovenstaande oplossingen probeer DSK711 processor ... echt krachtig en compact te

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back