dram / SRAM, hoeveel zin ampère nodig?

W

wwfieee

Guest
hoi,

voor een bepaalde grootte DRAM en SRAM-cel, hoeveel zin versterkers heb je nodig?bijvoorbeeld een 512 x 512 x 8 (bits) geheugen array, hoeveel zin ampère nodig zou zijn voor DRAM-en SRAM?

Ik weet dat elke kolom in SRAM 8 zin amp voor de 8 bits zou hebben.dat 8 X maakt 512 ampère zin totaal?of gewoon zin 8 ampère (alle 512 kolommen te delen)?

hoe zit dram?hoeveel zin versterker dan moet per kolom, en de totale kolom?

Ik heb gezocht online voor deze info, maar de meeste van hen enkel tonen een doos gevoel versterkers en geen melding over het aantal gevoel ampère nodig.

Ik denk dat hetzelfde nummer.Zelfs ik ben in de war voor je vraag.

SRAM DRAM verschillen in wijze van behandeling.

Nou, de manier waarop sommige handboeken verklaren voor 1 T Dram, ze specificaly zeggen dat elke lijn een beetje gevoel amp vergt omdat ze single-ended output.Het lijkt te impliceren dat de Dram meer zin ampère dan Sram zou vereisen.

Maar 1 T Dram heeft slechts een bitline in plaats van 2 bitline, en dus zoals je zei, 1 kolom van dram zal 8 ampère zin hebben.

Het is de manier waarop sommige tekst boek presenteert het materiaal dat is verwarrend mij.

Dus ik wil alleen bevestigen dat hoewel Sram heeft bitline en bitline-bar, gebruikt het een differentiële versterker zin, omdat het differentieel.Een Dram heeft slechts een bitline en het gebruik van een gevoel amp.Dus, zullen beide RAM vereist evenveel zin ampère.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back