Digitale PID uitvoering - overwegingen

B

Banh

Guest
bij de uitvoering van PID gebruik microcontroller, zijn er een aantal methoden, esp.voor differentiatie en integratie.

wat zijn de methoden van differentiatie (voor bijv. D [n] = e [n] e-[n-1] of e [n] -2 [n-1] E [n-2], enz.) en wat zijn hun pros & cons?

wat zijn de methoden van integratie (optelling van alle fouten, of ik [n] = I [n-1] t0 * e [t], enz.) en wat zijn hun pros & cons?

voor zover ik weet, die u noemde zijn de standaard manier van de uitvoering van differentiatie en integratie in de Digitale PID-algoritmen.Voornamelijk de vraag in PID of de uitdaging is het bepalen van de winst voor de integrale, afgeleide, en pro termen.

Voor zover ik weet, is er slechts een standaard formulier voor de uitvoering van onderscheidende en integrators.Maar in de digitale controle, vinden we meestal de algehele overdracht functie, gebruik dan de inverse Z-transformatie van het verschil vergelijkingen te krijgen.

Banh wrote:

wat zijn de methoden van differentiatie (voor bijv. D [n] = e [n] e-[n-1] of e [n] -2 [n-1] E [n-2], enz.) en wat zijn hun pros & cons?

oh ja, ik zag weer de 2e vorm van differentiatie is dubbel.voor differentiatie -> geluid wordt versterkt.dubbele differentiatie -> meer lawaai?

Ik werkte door middel van de inverse Z-transformatie voor een digitale PID.Hoop dat dit zal helpen.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back