Differentiële

S

suhas_shiv

Guest
Hoi allemaal.

Ik ben het ontwerpen van een differentiële versterker (beide PBO's input en NMOs input transistors met NMOs diode aangesloten belasting en PBO's diode aangesloten belastingen respectievelijk als OTA).Hoe kom ik te weten de W / L van de PBO's diode verbonden lasten (voor NMOs input diff amp) en NMOs diode verbonden lasten (voor PBO's input diff versterker)?De verwachte winst is ongeveer 5.10.Energieverlies is ongeveer 3.5 mW).
0.25um TSMC
Supply 3.3V
ICMR 0-2.4V
Minimale input differentiële niveau 100mV

Het zou ook helpen als je kan uitleggen hoe je de grootte Input transistoren (Ik heb dat gedaan, en nu probeert het optimaliseren van de W / L voor diode verbonden lasten).

Waardering voor de hulp.

Er zijn verschillende formules die u nodig heeft in evenwicht dat de meeste boeken (zoals Grey Meyer) geeft details over.Een IC-ontwerper, ik kan u vertellen hoe ik zou krijgen tot de eerste snede ruwe Sorteringsvoorschriften.

Ten eerste, de W / L verhouding van de diode NMOs moet zodanig zijn dat de netto stroomdichtheid is approx.1uA/square.Dus als je de breedte is 2, en je lengte is 1, deze diode is perfect voor 2uA van de huidige.Als u minder stroom, je begint steeds meer de offset.Het gebruik van meer actuele maakt je los spanning stahoogte.1uA is een zeer approx.vuistregel voor een eerste snede dat saldi compensaties en spanning stahoogte, en ja, de stroomdichtheid beïnvloedt hoeveel een "gewicht" een offset spanning geeft aan de uiteindelijke output stroom.

Gegeven een keuze voor de huidige bandbreedte zwenking groter percentage overwegingen, zou ik kiezen voor de volgende combinatie W * L grootte van de PBO's en NMOs zodanig dat elk ongeveer gelijk aan de offset.De streefwaarde gecompenseerd zal dicteren wat dat formaat is.Bijvoorbeeld, stel u fotograferen 2mV 1-sigma gecompenseerd.Ik zou daarom de omvang van de PBO's en NMOs aan elke geef me 1.414mV van offset.

De input diff pair moet nu worden bepaald de W en L proporties voor het desbetreffende gebied.Het algemeen,
des te kleiner de L hoe beter de winst en stahoogte (gezien het feit dat je een diode aangesloten pair boven), dus ik zou de omvang ervan voor de doelgroep krijgen,
in de veronderstelling dat stahoogte is geen probleem.Blijf uit de buurt van zeer kleine stroomdichtheden.Doorgaans een lager is dan de dichtheid 1uA/square voor de input diff paar, maar niet naar extreme waarden (bijvoorbeeld 0,1).

Hoop dat dit helpt.

Greg

U mag cosult anybook van analoge elektronica aur opamp door gaykward

moet u weten in de richting van het werk doen

U kunt verwijzen enkele boeken om het te krijgen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back