Diëlektrische in circulaire Waveguide

M

mauloftin

Guest
Hallo, kan je me helpen?

Ik heb in de circulaire diëlektrische golfgeleiders, kan je me vertellen, hoe kan ik doen matching voor breedband goed rendement verlies?Hebben sommige boek, artikel of theorie?

Hartelijk dank

Kunt u wat specifieker zijn?
Sommige technieken bestaat, maar is afhankelijk van de functie van het diëlektricum.
Is de dilectric een illuminator?Of is het gebruikt voor grote vermindering?.
Het algemeen om de discontinuïteit, de manier ti match van de overgang van lucht naar diëlektricum zijn:
1) Smoot overgang
2) stapte overgang, 2 of meer stappen lambda / 4 lange elk.

hallo sergio Mariotti

kan je me een voorbeeld over de twee methoden?thx

Hoi,
Dank voor uw antwoord.Het is voor diëlektrische voeder voor parabolische antenne op het einde van Waveguide.Smoot overgang is niet goed, en stapte - i dont weet precies, hoe kan ik het beste ontwerp?En lambda / 4 is het in de lambda Waveguide of in de ruimte of in de golfgeleiders in diëlektricum (de diameter is hetzelfde als Waveguide met "stofzuiger")?Een geprobeerd 3 geïntensiveerd, maar het vinden diameters is niet zo eenvoudig.

Nou, meestal wanneer Wij toespraak over golflengte (λ) Wij gemiddelde golflengte van straling die binnen het juiste medium.Dus we toespraak over λg in een diëlektricum.
Maar sinds λ / 4 stappen geeft vaak een groot genoeg bandbreedte, als je een fout maakt en verwarren λ en λg en de εr is klein genoeg is, de fout moet niet overdreven.

Van een mechanisch oogpunt van de stappen kan worden uitgevoerd met behulp van een draaibank machine.

EM uit een oogpunt van een CAD zoals CST kan u helpen op het ontwerp.
De CAD is niet strikt noodzakelijk is om te ontwerpen voor de overgang tussen circulaire lucht Waveguide te circulaire diëlektrische golfgeleiders.Het volgende zou moeten werken, zonder enige CAD-ontwerp:
3 of meer stappen λg / 4 lang elke, lineaire afstand van elkaar.

Maar ik denk dat het is niet genoeg.Omdat ook de overgang tussen diëlektrische feeder en vrije ruimte moet worden rekening gehouden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back