Design High-speed low power opamp

S

sunking

Guest
Laten we dicuss hoe de High-speed low power opamp
Eerste is de structuur:
1 trap
2 podia
Muti stadia

U geen melding krijgen als criterium, Als dat het geval is denk ik 1 trap is de beste optie, houdt het aantal polen minimum.Voor meer winst anf hoge snelheid Ik denk dat 2 fase moet worden gebruikt en misschien Bandbreedte verbetering technieken voor hoge bandbreedtes.
Ik ben ook geïnteresseerd in het ontwerpen van een zeer laag vermogen en een hoge winst opamp, die kunnen worden langzaam, een andere beperking is het dient in staat om te werken bij extreem lage spanningen.Ik probeer een 2 traps design met alles in subthreshold.

ja, ik ben het aryajur's suggereren.
Voor 1 fase, als high gain nodig is, kunnen we gain-boost tech.
Voor 1 fase, is er ook twee structuur: cascode en gevouwen cascode.

Hoi.
Laten we zeggen dat als we willen een laag-voltage opamp, hebben dan wat?Ik denk dat die conventionele cascode opamps of winst-stimuleren techs zijn niet van toepassing in laag-voltage-circuits.Echter, er zijn enkele nieuwe technieken zoals positieve feedback versterkers of multi-stage versterkers.(door te zeggen multi-fase, bedoel ik meer dan twee fasen. maar ze moeten complexe compensatie technieken.) en onze schakeling zo laag vermogen mogelijk te maken, stel ik met behulp van klasse-AB structuren.

Groeten,
EZT

Ik denk dat in twee fasen kunnen meer winst krijgen, kan de snelheid worden snel.

Hoi, misschien voor midden-snelheid wordt Multi Stage goed.
maar voor hoge snelheid, multi stadium (meer dan twee) is niet erg efficiënt energieverbruik dan enkele fase.
Ik heb de UGB gezien is ongeveer 1.9GHz enkele fase met gain boost amp.

voor multi fase, hoe veel soorten compensatie technieken?

Wat is de kracht efficiëntie van deze versterkers?
Ik denk dat de huidige efficiëntie is de belangrijkste factor van amp snelheid

Hier enkele nuttige papier met getrapte versterker (meer dan twee fase)
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

meer papier over het onderwerp

wat is uw speci?
1.Hoge snelheid -> BW> 300M of 1G?
2.laag vermogen -> huidige <1m of 100UA?

BamdWidth> 100M, ik denk dat moet wel video versterker niet OPA

door de manier, hebben iedereen ontwerp CMOS Current Feedback versterker?hoe te verminderen input offset?

hi, andy2000a,

de opa nodig pipieline ADC.
niet alleen video versterker nodig hoge bandbreedte, veel te hoge snelheid adc nodig.

wat papier over de hoge snelheid opa van een fase
ftp://elektroda.kicks-ass.net/eva/1653gupt_173.pdf
ftp://elektroda.kicks-ass.net/eva/00912575_152.pdf

Ik wil ook een hoge UGB opamp te opamp ontwerpen RC filter.Mijn filter bandbreedte is 20MHz, dus mijn opamp UGB is ongeveer 2GHz.Ik probeer 2 test opamp circuit.
1.tweetraps
aangezien de opamp moeten worden gebruikt met nauwe lus, zodat de noodzaak voor een 40 graden uur.wanneer ik nulling weerstand molenaar compensatie, de molenaar cap is 250F, dus GMI is ongeveer 1,5 m, en mijn laden 4p cap, dus gmII is ongeveer 240m (mijn ---, dit is te groot).
2.een satge met de huidige versterker
aangezien de huidige versterker te gebruiken met de huidige spiegel, die ook een paal, gm / C, die moeten worden grotere 10G, dan is de huidige bron zal moeten zeer grote stroom.
pls geef uw advies.

BTW sunking, kunt u het uploaden van de twee papiermachines ongeveer een etappe hoge snelheid opa, ik kan niet downlaod ze via deze link.bedankt!

twee stukken voor rambus_ddr

uithardingstijd is een meest kritische punt bij het ontwerpen van snelle opamp, espically bij de toepassing van SC circuit

Ik denk dat stadium kan 2 high gain, laag vermogen, grote bandbreedte gebruikt in pipelining ADC bereiken.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back