delta-sigma simulatie, MATLAB

J

jowong1

Guest
Ik heb een verwarring omvat het SNR vergelijking van DSM gesimuleerd in MATLAB en VA.In MATLAB, kan ik de theoretische maximale SNR (88 dB) met behulp van overdracht functiebouwstenen en quantizer blok.Maar in VA, maar het gaf me 68dB (ik gebruikte de Laplace overdracht functie van de TW om mijn lus filters en quantizers en DAC zijn 16 niveaus).Ik begrijp niet waarom ze niet overeenkomen want ik heb er geen niet-idealities in mijn VA modellen.

Bedankt

Misschien simulatie instellingen zoals reltol, abstol, etc

hoe is het mogelijk dat deze instellingen zijn enuf te hakken 20dB af!?!?

Bedankt

ya maar ik wil model enkele niet-idealities die MATLAB niet kan doen ......

U kunt model niet-idealities graag klok hoogste nervositeit en beperkte opamp winnen met behulp van SDToolbox

http://www.mathworks.com/matlabcentral/fileexchange/7589

Matlab fout is eenvoudig 64bit IEEE-754 numerieke.Als u bepaalde functies in matlab de fout is "eps"

type = eps 2.22e-16

Dat is typisch veel tighther dan simulator implementeren.Maar ingesteld reltol te eps van matlab kan mislukken omdat de meeste specerijgewassen relevante modellen zijn berekend in 64-bit floating point maar soms met harde gecodeerde nauwkeurigheid of de numerieke presiscion verloren is gegaan door een aantal opdrachten door de implicite routines.Dus niet in de convergentie is het resultaat.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back