De toekomst van 5V logica en DIP-chips

T

techneut

Guest
Wat in uw advies is de toekomst van 5V logica en DIP-chips.Hoe lang zullen ze duren.

Vanwege de enorme hoeveelheden apparatuur nog draait op 5V, en onderhoud nodig, ik kan mij een heel lange tijd nog niet.

Voor nieuwe ontwerpen, dingen zijn een beetje anders.Persoonlijk, als alle onderdelen ik nodig heb in een ontwerp zijn beschikbaar in 3.3V of wat dan ook, zal ik graag gebruiken en vergeet 5V.

De vraag kan worden analoog aan "hoe lang zal DIP laatste delen, alvorens te worden vervangen door SMD?"(Edit. .. he he, ik miste de DIP deel van uw bericht wanneer ik schreef dit alles en alleen zag de 5V, moeten meer lezen zorgvuldig!)

Met beide vragen, zijn er geen redenen geen gebruik te maken van lagere spanning en SMD onderdelen in nieuwe modellen, en vele redenen * tot * te gebruiken.Waaronder het feit dat veel nieuwere delen zijn alleen in 3.3V en SMD.

Ik zou denken dat de prijzen van 5V en DIP delen kan beginnen te stijgen, als de fabrikanten produceren minder van deze en meer laagspanningsapparatuur delen.

Een andere optie is natuurlijk voor de productie van onderdelen die kunnen rijden op 5V * en * 3.3V zonder klagen.

Gewoon mijn gedachten.

FoxyRick.

Hoi

Ik denk dat het einde van 5V leveren is niet voor de nabije toekomst.3.3V is ingevoerd als gevolg van het stroomverbruik van hoge snelheid ontwerpen.Vandaag zijn veel van de behoeften zijn niet in hoge snelheid.Aan de andere kant, fab proces zijn winstgevend.

Voor DIP pakketten, mijn gevoel is hetzelfde.Veel kleine bedrijven zijn niet rijk genoeg om te kopen expansieve materiaal ter ondersteuning van SMD assemblage.Sommige anderen denken dat SMD assemblage zijn niet betrouwbaar genoeg zijn voor hun behoeften.En hoe zit het met de hobby thuis ...

Het echte probleem ontstaat wanneer de manufactureres zijn ter vervanging van de productie-installaties ..het proces en de machines te maken 5 volt en 3 volt apparaten zijn niet hetzelfde ..Dat
is wanneer genearally deze bedrijven beslissen om eruit te komen dat buissenes.Het net sluit ze hele fabriek en de opening van een nieuwe met een compleet nieuwe kenmerken!

Eerlijk, ik denk dat de toekomst zal worden beslist niet door de vraag, maar het aanbod.De DIP-chips worden op dit moment goedkoper te maken ten opzichte van de SMD-chips voor hetzelfde volume.Echter, de nieuwe IC-verpakking machines uit zal dit veranderen situaion.Dus, de leveranciers zullen uiteindelijk naar de SMD-chips.Een sterke indicatie is dat de meeste nieuwe chips zijn beschikbaar in SMD-formaat in plaats van DIP.

Echter, dit geldt niet over de 5 VDC systemen.Slechts enkele bedrijven (draadloze, mobiele telefoons, lage Powered PDA's met ARM enz.) gebruik 3 VDC ontwerpen.De traditionele consumentenelektronica, telecom en kantoorautomatisering nog gebruikt 5 VDC en dat heeft meer toekomst.

Ajay

Ik weet niet over de toekomst van het 5-vs-3,3 V, maar ik denk dat de industrie zich kan veroorloven om verandering overname te vergemakkelijken.desiging een voeding te laten vallen 5V naar 3.3V eenvoudig genoeg.

Maar DIP's blijft ongeveer een tijdje.Mijn reasonings:
1.Hobbyist; veel gemakkelijker te impliment en oplossen prototype.
2.Industrie; dezelfde redenen hiervoor.een duik is gemakkelijker te veranderen dan uit te lossolderen een oppervlakte mount IC.
3.Na de industrie werkt bugs, dan kunnen ze verder gaan met het oppervlak montage, ze weten het prototype werkt.

Ik weet dat sommige ppl zal zeggen: "Nou wat te denken van de simulatie-programma's?".Nou kan ik alleen maar zeggen, ze
zijn slechts goed voor een punt.
Mijn gevoel over simulatoren zijn, ze wijzen op de grote ontwerp-fouten, maar moet je nog steeds breadboard uw ontwerp!

Ik
ben hier niet om een oorlog te beginnen over de toekomst!Ik
ben net met mijn input voor een goed gesprek.Na alles wat ik
ben niet --- dus ik weet niet de toekomst zijn.

Gewoon mijn gedachten.
WA

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back