DAC glitces

S

stsiligg

Guest
Ik atempt voor de bouw van een signaal met 17 verschillende voltages.Wat iemand kan waarnemen op het signaal zijn glitces aan het begin van elke analoge spanning en meer in het bijzonder meer stressfull wanneer de amplitude van de vorige spanning heeft grote verschil met de amplitude van de huidige spanning.Is er iemand die kan mij helpen? Zie deze afbeelding om te begrijpen wat ik bedoel
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Wat is de architectuur van de DAC?
Maakt u gebruik van binaire elementen gewogen?

De architectuur van de DAC is TTL (DAC0830) en natuurlijk de inpput data zijn binair.

Ik al was het een DAC u ontwerpen.
Meestal Glitches gebeuren wanneer u een overboeking tussen digitale codes toe te schrijven aan verschillen tussen de elementen.

Maar een goed ontwerp moet zorgen voor de minimale overgang tussen de verschillende input digitale codes.Sorry, geen flauw idee hier

Als je inzoomt op de problemen zou je waarschijnlijk zien dat het bevat suppresed trilling op een frequentie die kusten tot 0 na enkele ηs of LS.Wat er gebeurt is op elke scherpe rand u breed spectrum van frequenties afhankelijk van de snelheid van uw productie en wanneer dat pulsgeneratoren treffers iedere resonantiecircuit zal opgejaagd op het resonantie frequentie, dezelfde als wanneer hamer treffers de bel.Groter verschil in spanning niveau moeilijker hamer treffers de bel,
een soort spreken.Ook als golf reist langs spoor of kabel heeft een impedantie en treffers verschil in impedantie deel van die golf zal worden teruggekaatst.Als u twee of meer van deze impedantie "hobbels", golf zal stuiteren tussen hen totdat alle golven zijn opgenomen,
net als golven in vijver na gooien steen in.Als u alles uit de output van je DAC en de maatregel die de output met een goede geijkte sonde en de werkingssfeer, moet u zeer schone randen.Als u nog steeds zien wat vaak de "beltoon", probleem waarschijnlijk ligt in de DAC zelf.Toegevoegd na 13 minuten:Ik zag dat je gepost DAC die u gebruikt, in geval van DAC0830 u setling tijd van 1ľs, dus als uw bereik schaal weergegeven wordt 200ľs/div, 1ľs is ongeveer recht voor deze DAC.Negeer mijn vorige functie als dat is omdat je DAC.Je zou kunnen proberen het gebruik van low pass filter en / of DAC met snellere setling tijd, of u kan uw DAC uitgang met schakelaar voor het veranderen en zet hem op na DAC heeft verrekend op nieuw niveau.Als parasitaire capaciteit is niet genoeg te houden voor de periode waarin u de verbinding DAC, voeg kleine condensator.

Hey de glitches in een DAC zich ook voordoen als gevolg van de timing mismatch.Bent u bezig met een ontwerp voor de DAC, daarna ga je naar de inwendige en zoek naar een meer optimale schakeling regeling.

De problemen zijn zeer hoog in het geval van een grotere spanning verandert omdat de knoop capacitances moeten worden geloosd / laste van het volgende niveau.Als u niet de stromingen voor het laden / ontladen van een knooppunt, dan zult u deze problemen.

Ik zou graag willen weten hoe de architectuur gebruikt voor deze DAC ..?Is het een binair gewogen DAC of unary?Ik denk dat het een binair DAC DAC omdat de grootste problemen gebeuren wanneer hij verandert van lager niveau naar boven, dat is veel schakelaars moeten veranderen hun state.We kan de glitch macht door het omzetten van enkele van de boven-bits architectuur unary door met een thermometer code matrix stijl of methode.

Hi there, stel je DAC is een resistieve type, heb je een low-pass filter voordat u met de output?normaliter zonder buffer, ziet u glithes zonder twijfel

hoi,
U kunt een deglitching schakelingen of u kunt kiezen goede segmatation tussen Unary & binaire hebben minimaal glitches.

Rgds
raags

stsiligg schreef:

Ik atempt voor de bouw van een signaal met 17 verschillende voltages.
Wat iemand kan waarnemen op het signaal zijn glitces aan het begin van elke analoge spanning en meer in het bijzonder meer stressfull wanneer de amplitude van de vorige spanning heeft grote verschil met de amplitude van de huidige spanning.
Is er iemand die kan mij helpen? Zie deze afbeelding om te begrijpen wat ik bedoel

Misschien kunt u gebruik maken van grijs-code om deze te reduceren

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back