DAC aan oa 5V voeding in staat is voor het uitvoeren 4.5V run

E

ernestmyname

Guest
Ik moet een DAC aan oa 5V voeding uit te voeren. Het moet ook in staat te zijn voor het uitvoeren 4.5V. ff Ik was oorspronkelijk dacht dat ik zou 5V ren naar de macht en de 5V aan de referentie. Maar in dit gegevensblad, de aanbevolen voorwaarden is voor de Vref te Vdd - 1.5V. Kan ik meteen Vdd naar Vref en het verkrijgen van 4.5V output? Of heb ik nodig om een ander type DAC vinden? http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/tlc5620.pdf

Hoi, Deze ADC heeft een "Uout = Uref 2x" modus ook, als je 2.5V Ref, je Uout is bij max. 4.8V (theoretisch 5V) ... Maar kun je niet veranderen de Vcc aan 5.5 of 6V? Deze (modius x2 &> 5.5V voeding) nodig zijn (misschien) voor uw levering van Uref te ... K.

De datasheet tels ons dat 4.5V is nominell, max. bij 4.8V ... Controleer pls vijgen 9 ... 11 & PP6 (Uout Analoge full-scale uitgangsspanning, RL, 10 kOhm typ 3,5 V, maar je moet eventuelly buffer is (Rload> = 50KOhm) .. als som,.. Ik denk dat het is om te gebruiken als hobby-circuit w. uw wensen, maar als product ... Zoek naar een andere oplossing. K. De datasheet is niet gedetailleerd genoeg om te vertellen Exat ja-ten opzichte van uw probleem .. U wilt Vcc nemen als referentie? Vorget het , dan heeft heel wat veranderingen, is niet referencebar :-(... Je hebt min. Zener een, normaal gesproken een 'referenc bron / circuit-IC "!

Hoeveel bits, en hoe nauwkeurig? Die ik heb gemaakt rail-rail DAC's met behulp van CMOS hex omvormers en discrete weerstanden (R-2R). Maar deze hebben geen noemenswaardige rijden sterkte.

De nauwkeurigheid is niet zo veel van een bezorgdheid te kunnen uitgang 4.5V als ik alleen maar een voeding van 5V die naar de ucontroller en DAC. 8 bits is meer dan genoeg nauwkeurigheid bij dat ik doe. Dus met dezelfde spanning voor Vdd en Vref is een slecht idee? [Size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 24 minuten: [/color] [/size] Dus ik op zoek gegaan naar de verschillende DAC's. Mijn systeem zal worden op een luidruchtige 12V systeem dat varieert van 12V tot 14V ~. Het zal zijn op een auto. Ik vond dit andere DAC dat het spoor is het spoor, maar het loopt op een minimum van 11.4V. Zal het uit hoe luidruchtig VDD is? Zou dit DAC beter werken en ik kon gewoon de 5V als referentie en sluit de Vdd rechtstreeks naar de accu? Ik gebruik een 7805 naar 5V voor mijn uController te krijgen. https://www.jameco.com/Jameco/Products/ProdDS/824561.pdf

Hallo, Automotive apps zijn relatief problematiek, dan hun omgeving zeer wordt benadrukt, via EMC, Thermo-cycli, trillingen, sterke transiënten! En sterke variend voedingsspanning ... U moet in alle gevallen een efficiënte onderdrukking van voorbijgaande aard op de +5 / 12V en een goede filtering / scheiding! K.

Op de tweede DAC ik verbonden, het spoor naar het spoor, hoe dicht moet het komen tot het uitvoeren van het Vref, 5V? Ervan uitgaande dat het wordt aangedreven door een gefilterde 12-14V bron?

Hoi, Als Im recht, het moet geen probleem zijn! Als uw Usuppl. => 11.4V, en je Uref is Ander 11,4-4V, ook minder als 7,4 V, je kunt worden van de Uref als UOT ... Ook mijn antwoord is duidelijk 5V uit moet OK zijn met Uref = 5V & Wij> = +11,4 V. Belasting moet worden dan 2KOhm! K.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back