Condensator opladen probleem bij het opstarten

N

nikhilele

Guest
schakeling hieronder toont een 3 terminal of een vorm van toezichthouder kan het schakelen type ook.

Bij uitgang hebben we grote capaictance 3300UF op wanneer de stroom wordt toegepast een grote stroom nodig zullen zijn om deze heffing en nu als regulator is van 250mA cijfer dan is dit de huidige stijging kan fataal zijn voor regulator am i right.

Dus wat zijn suggestie om die te beschermen.

Ik herinner me donot Ik zag eens een diode van input naar output die dient voor het doel.Ik ben niet zeker over.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Voltage reulators hebben interne huidige limiet die in dit geval is 250mA, dus de max 3300ľF de dop zullen "zien" is ≈ 250mA ..en maak je geen zorgen, zal er niets gebeuren met de toezichthouder, tenzij een hogere spanning aanwezig is op de uitgang (met verwijzing naar de ingang) ..daarom een goed idee zal zijn om het aansluiten van een diode tussen de output pin (anode) en de ingang (kathode) ..

Groeten,
IanP

Als u hebben gesuggereerd heb ik nieuw schema opgesteld.

Vertel me ik ben recht in de verklaring van hieronder:
Diode zal stroom te leveren voor het opladen condensator die zullen worden sneller dan vroeger.
Stel dat we gebruiken LM7805 en als input is 9V en oput zal worden 5V.
Maar zoals diode wordt gebruikt kathode van de diode zal geven 9V-Vd dwz ongeveer 8.5V, maar regulator uitgang zal worden geplakt op 5V hoe is dit mogelijk.
Kan te wijten zijn aan feedback circuit in regulator.

Deze diode dient te worden als volgt aangesloten:

Anode om output ..
Cathode invoeren ..

Je moet het tij te keren en de output zal naar 5V te gaan ..
(zie foto hieronder)
Dat is voor bescherming ..
Als je de output condensator sneller opladen en je weet dat de niet-gereglementeerde ingangsspanning zal nooit hoger zijn dan 9V, kunt u verbinding 5V1 Zener diode tussen input en output ..
Dit zal helpen bij het opladen van de uitgang van de condensator tot, zeg, 4V en zal de bescherming van de uitgang van de spanningsregelaar alsof het een standaard diode ..

Groeten,
IanP

Ik heb je punt.
Maar in enkele circuits die ik heb gezien schotky aangesloten diodes.
wat dat is voor.

De spanning regulator moet een beperking van de huidige functie.Anders grote toename stroom bij het opstarten.Als alternatief kunt u gebruik maken van een serie weerstand aan de uitgang en na condensator opladen tot volledige uitgangsspanning kan worden omzeild via een relais contact.Een andere oplossing met behulp van NTC-weerstand.
Ik denk dat de huidige beperking is de beste oplossing.
Groeten,

geen reden om bang te zijn
alle macht circuit moet een inschakelstroom begrenzer;
ook SMPS dient te worden soft start controller.welke manier u kunt een weerstand b4 of na de toezichthouder te beperken deze stroom.

Quote:

welke manier u kunt een weerstand b4 of na de toezichthouder te beperken deze stroom.

Voltage regulators werken heel goed als de huidige begrenzers, contant huidige bronnen enz. enz. en ze niet hoeven inschakelstroom bescherming ..
Echter, als je echt aan te dringen op het aansluiten van een inschakelstroom limitter kunt u een, en meer details over deze dvices vindt u hier:

Quote:

Zoals hierboven vermeld, de grote filter condensatoren worden weergegeven als een kortsluiting op turn-over.
Kort na de condensatoren ontwikkelen een last van ˝ CV2, waarbij C het circuit capaciteit en V is de piek spanning.
Deze heffing is de hoeveelheid energie die moet worden weerstaan door de inschakelstroom begrenzer, uitgedrukt in Joule.
Omvang en kwaliteit van de bouw in het algemeen bepalen de hoeveelheid energie die kan worden opgenomen door een Surge Limiter.
Daarom moet erop worden toegezien om een Surge Limiter met voldoende vermogen om energie te absorberen.
Niet om dit te doen kan resulteren in katastrofisch mislukken van de Surge limiter.De inschakelstroom begrenzer wordt gewoonlijk geplaatst in serie met de diode brug, motor, of andere componenten van een systeem dat profiteren van inschakelstromen bescherming.
Voor extra bescherming kunnen twee Surge Limiters worden in serie zijn geplaatst.

nikhilele wrote:

schakeling hieronder toont een 3 terminal of een vorm van toezichthouder kan het schakelen type ook.Bij uitgang hebben we grote capaictance 3300UF op wanneer de stroom wordt toegepast een grote stroom nodig zullen zijn om deze heffing en nu als regulator is van 250mA cijfer dan is dit de huidige stijging kan fataal zijn voor regulator am i right.Dus wat zijn suggestie om die te beschermen.Ik herinner me donot Ik zag eens een diode van input naar output die dient voor het doel.
Ik ben niet zeker over.

VSMVDD wrote:
Quote:

als je deze weerstand de IC spanningsregelaar () teniet zal worden beschadigd

kopen buitensporig huidige

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back