Computer interface modules voor Process Control

0

001

Guest
Hallo,

Ik wil werken op een computer interface module voor procesbeheersing.Maar ik weet echt niet waar te beginnen.Aangezien ik niet echt een ideale over interfacing.Ik zou graag te weten komen over het volgende.

1.welke programmeertaal is het beste om te gebruiken.id het mogelijk om met Visual Basic.

2.ramen kunnen worden gebruikt of moet ik op zoek naar een open source (code) besturingssysteem.

3.ik wil gebruiken ofwel een seriële of parallelle poort, en ik zou in staat zijn om de gegevens voor de verwerking op te slaan.

4.de gegevens signaal is digitaal.Ik zou dankbaar zijn als iemand kan geven mij een idee over hoe te beginnen, en gids me door, boeken moeten lezen op procesbeheersing.

Bedankt

001

hoi

Quote:

1.
welke programmeertaal is het beste om te gebruiken.
id het mogelijk om met Visual Basic.

Het is mogelijk gebruik te maken vrijwel elke programmeertaal, maar Id sugest C of C .
U kunt gebruik maken van Windows, of d'r besturingssysteem dat u wilt.Omdat uw dataverbinding is op seriële of parallelle ik asumme hoeft u geen realtime reacties geval waarin de gebruikelijke besturingssystemen, Windows meegeleverd, zijn niet geschikt voor de toepassing.

If you are planning to do digital control, then it's probably worth buying a DAQ.

Bedankt,

Ik wil gewoon een advies over waar te beginnen, dat is de software te gebruiken.Het gaat om een realtime stuff, waar de gegevens zouden worden verkregen, verwerkt en de nodige informatie verzonden.

Iemand advicing ik gebruik van een besturingssysteem zoals Linux dat is een open source besturingssysteem.

Is het waar dat Windows niet zou werken voor dergelijke verwerking, ik wil echt zeker over zijn.wat programmeertaal zou me minder problemen.

Hoe begin ik, ik ben echt in de war.Ik heb iemand nodig om me te helpen.i dont mind a PM.

Bedankt

001

U kunt de standaard poorten zoals serieel / parallel uit zowat elke programmeertaal.OS maakt eigenlijk niet uit naast het feit dat de uitvoering kunnen verschillen.
Voor de controle, wat van cruciaal belang is normaal snelheid.Wat doe je interfacing aangezien u zei dat signalen zijn digitaal.Het zou beter zijn om wat voor soort controle interfaces uw apparaat biedt.

taal-C (want nu is het mogelijk in alle OS)
haven-eerste studie parallelle poort
tutorials zien

www.bibinjohn.tk
www.beyondlogic.org

hallo

Ik denk dat je zult zien wo http://www.thaiio.com dat geeft je wat informatie over i / o onder Windown voor de LPT-poort en meer
bedanken.Toegevoegd na 5 minuten:kan je vb gebruikt dit bestand gebruiken met VB voor i / o onder het venster

Hi 001,

Je bedoelt dat je probeert te ontwikkelen voor HMI
procesbesturing Desktop gebruiken pc.since HMI is een deel van SCADA vind je een heleboel van commerciële producten zoals ICONICS, Intellution of Wonderware ... enz.
Maar als te ontwikkelen door jezelf, eerste cijfer welk apparaat je proces controle bijvoorbeeld PLC, RTU ...
dan kun je beslissen welk OS en de taal beter zou zijn voor die devices.by de manier, hoe real-time uw project verzoek is vooral belangrijk omdat het kan leiden tot een andere verschillende aard van de uitvoering.

Succes

Bedankt

Ik besloot om gebruik C voor de programmering op de ramen.Hoe ga ik over de data-acquisitie met behulp van parallelle poorten.is er een link of boek dat ik gebruik wordt aanbevolen.

001

Ik heb ontwikkeld kleine HMI toepassing in VB6 voor ACID diluation Plant die is gekoppeld met mijn PIC-controller die op zijn beurt regelt het ventiel en pompen met behulp van parallelle poort.Als u wilt dat de code die ik kan posten op het forum.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back