CMOS 0.13um proces voor RF, Analog

P

Puppet1

Guest
Hallo,

Ik ben op zoek naar informatie over het CMOS-proces 0.13um procestechnologieën voor RF en analoge schakelingen.Vragen als waarom ik het zou gebruiken 0,13 vs 0,18, alle documentatie iedereen heeft op deze processen, papieren, scriptie of wat dan ook, spoelen, condensatoren, varactors, enzovoort.

Bedankt

Ik denk dat je weinig verschil tussen anaolgue 0.13um en 0.18um vinden.Zij zullen beide gebruik 0.30um (of meer) transistors en lay-out.Het voordeel zal in lay-out (IO gebied, IO spanningen enz.), maar weinig anders.

Het kan ook verschillen in passives zoals MiM caps en Inductors (dwz hogere Q en / of pet / um ^ 2)

nathan

Hoe zit DRC fouten?Als de technologie wordt kleiner en kleiner, lay-out wordt steeds moeilijker.Dat is gewoon mijn ervaring.

Hoe zit het verschil van MIM cap tussen 0.13um en 0.18um cmos?
Ik herinner me dat het rond 1f/um ^ 2 voor 0.18um, hoe zit 0.13um?

GDF wrote:

Hoe zit het verschil van MIM cap tussen 0.13um en 0.18um cmos?

Ik herinner me dat het rond 1f/um ^ 2 voor 0.18um, hoe zit 0.13um?

hoe zit het via betrouwbaarheid?Heeft u twee vias overal ingevoerd 0,13?

Ik herinner me een promovendus in de Berkeley zei, voor de 0.13um proces, met behulp van 0.3um voor de analoge ontwerp is een slechte keuze.Als op die manier om genoeg krijgen abtain, waarom geen gebruik maken van 0.3um direct?Als ontwerper moet overwinnen van de lage self probleem te krijgen en te gebruiken zijn hoge ft voordeel

Nou, 0,13 voor zeker zal betere afstemming rendement op dezelfde grootte, maar is vreemd om een kostbaar proces gebruik en neemt slechts een van de voordelen die zij biedt.Of corse je moet gebruiken minium lengte trasistors om een goede perfomance te krijgen, en dit is wat ontwerpers doen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back