circuit macht grond vraag

M

martingn

Guest
Hi All,

Ik heb vraag over de beste aansluiting tussen lichtnet
grond en grond circuit te verbeteren EMC.

Is het goed om CONECT analoog / digitaal terrein aan hoofdvoeding grond of is het beter om geïsoleerde circuit verlaten?

Wat moet ik moest doen als circuit ana / dig de grond moet worden conected naar een stopcontact grond voor de veiligheid.Wat moeten de beste verbinding?Ik zag dat sommige circuits gebruik maken van een condensator en een andere Ones een choke.Bij het gebruik van een ieder?

Thanks in advance.
Met vriendelijke groet,

Martin

Hi martingn,

Voor mij hoef je niet aan de plaatselijke grond (PCB massaplaat, schild, GND) aansluiten op lichtnet grond om EMC te verbeteren (zoals je schreef, het aansluiten van de grond naar een stopcontact is een kwestie van veiligheid, niets anders voor mij).

Wat u kunt doen als je iets moet aansluiten op stroomnet GND een veiligheidscertificaat vraag, is het schild van uw systeem aan te sluiten (en niet de AGND of DGND!).

Ten aanzien van een impedantie (weerstand, condensator, spoel) tussen een (geïsoleerde) mogelijkheden van uw systeem en het lichtnet grond, de reden is om het potentieel van uw drijvend systeem vast te stellen (voor mij, laat je nooit een geïsoleerd systeem nemen een willekeurige potentieel, bijvoorbeeld met parasitaire condensatoren).
Een weerstand zorgt ervoor dat de potentieel binnen een niveau in de buurt van het lichtnet grond
Een condensator is een echte kortsluiting voor HF potentieel.
Een inductor is een kortsluiting voor DC-component van een HF-systeem.

Door de manier, de keuze hangt af van uw aanvraag.

Gewoon een andere opmerking: het rendement van een schild over een systeem zal niet worden versterkt als je dit schild aansluiten op het stroomnet grond.

Groeten,

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back