CATV Reflectie (SWR) brug: hoe te bouwen

G

g579

Guest
Mijn vraag is: hoe de bouw van een CATV 5MHz - 1000 MHz (misschien wel 2000 MHz)
Reflectie (SWR) brug in de praktijk (RFin, RFout geen dioden, alleen passives).
Referentie opzeggingen moeten worden vervangen.
Bedankt voor alle hulp op voorhand.
g579

Hier is een directionele koppeling ontwerp-programma.Het maakt gebruik van twee cores torus om de door en de voor-en de teruggekaatste havens.

Zodra je het ontwerp dient te worden geanalyseerd op een SPICE soort programma met de parasitaire condensatoren toegevoegd.

Ik vermoed dat u nodig heeft twee van deze ter dekking van het gehele frequentiegebied.Afwisselend, kunt kalibreren met een verschillende belasting weerstanden op elke gewenste frequentie te meten.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Winderig,

Bedankt voor het bijgevoegde programma.Het is een nuttig.
Maar ik ben op zoek sommige brug configuraties waar slechts een balun nodig is.
Ik denk dat de bandbreedte van een balun (zelfs als deze bestaat uit misschien twee) moet breder zijn dan de twee afzonderlijke transformatoren.
Een vraag over transformator modelleren met Spice.Hoe kan je model (of waar kan ik modellen) voor de transmissie lijn transformatoren gewonden op "laag freq."ferrites?
Bedankt
g579

Mijn bedrijf heeft buyed een dergelijke reflectie meter, de werking ervan basics is gebaseerd op evenwicht resister bridge.Operation frequentie tot 1 GHz en vindplaats impedantie kan variëren 75 / -10 ohm.
Ik zal een aantal details en post later.

Kan iemand mij wat meer uitleg over reflectie / directionele bruggen bouw details?
Bedankt
g579

Voor de vraag over het modelleren van verscheidene posten hierboven: Je zal te maken hebben twee afzonderlijke simulaties met behulp van slechts een transmissie-lijn in een inductor en de toestand in de andere.

De twee transformator bovenstaande methode geen transmissie lijn type wikkelingen.Ze zijn twee echte transformatoren.De impedantie laag genoeg dat ze vrij brede band.

Hoi,

U vindt hieronder een link naar een VSWR brug door HA8ET.Het model HA8ET-033B is gewijd aan de antenne meting (behoeften hogere macht niveau, omdat het een diode detector), maar de auteur heeft een ander model HA8ET-034 die nuttig is voor metingen met een spectrum-analyser met tracking generator.Echter, deze is niet beschreven op de webpagina, maar als ik weet HA8ET, als je contact met hem, hij zal helpen met alle documantation.De HA8ET-034 kan gemakkelijk worden aangepast voor 75 ohm, dus u kunt gebruiken in uw systeem 75 ohm

hxxp: / / www.pollak.sulinet.hu / elektro / hidak / hidak.htm

Ook een aantal technische details over bruggen:

hxxp: / / www.gie-rf.de/sc1599/Webdownload/GIE6620A_1GHz_Low_Cost_VSWR_Messbr% FCcke_75Ohm.pdf
hxxp: / / www.gie-rf.de/sc1599/Webdownload/AN6620A_1.PDF

Rgds, Al

Hi winderig en AL0117,

Bedankt voor uw input.
Winderig,
Het is duidelijk wat je zegt, maar over het modelleren, de dingen niet helemaal duidelijk.
In de lage freq.range modelleren met inductantie is OK.In de hoge freq.bereik modelleren (met vrijwel geen ferrietstaaf effecten) is ook OK.Maar hoe het model in het midden van het bereik, waar de ferriet materiaal functies zijn (minstens) ambigous?

AL,
Bedankt voor de links, de 2de en 3de is vooral handig.Het legt een heleboel dingen.Bedankt.
g579

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back