Cassette speler motor

J

Jack / / ani

Guest
Hi all,

Iedereen weet welke soort van de motor wordt gebruikt in de audio-cassette-speler?Het sa vier draden motor met enkele elektronische circuits erin.Wat is de functie van dit circuit?

Bedankt

Het is zeer waarschijnlijk een borstelloze DC motor.De functie van het circuit is om de spanning van de switch naar de motor wikkelingen, afhankelijk van de positie van het anker.In conventionele borstel DC-motoren, schakelen actie wordt dit automatisch uitgevoerd door de borstels, zoals het anker draait.In borstelloze DC motor moet je positiesensoren (meestal Hall-sensoren) en kleine magneten op het anker, dat "vertellen" wanneer de elektronica voltageschakelaar waarop de liquidatie.

De motoren die worden gebruikt in cassette spelers zijn conventionele geborstelde DC motoren, die hebben een ingebouwde elektronische schakeling voor regulering van de snelheid ten opzichte van variabele belastingen.
Sommigen van hen hebben 2 draden, maar 3 of 4 draden zijn ook gezien.
In 2-draads modellen heb je VCC , GND.
In 3 draadmodellen u VCC , GND, Fast (voor de fast forward en rewind actie)
In 4-draads modellen heb je VCC , GND, 2 andere draden worden gebracht op het moederbord van de speler en meestal zijn ze verbonden met een potmeter voor het aanpassen van de snelheid.

Als je leest het onderdeel aantal IC gebruikt in de motor, kunt u gemakkelijk vinden de datasheet en ook enkele typische toepassing circuits voor meer informatie.

VVV schreef:

Het is zeer waarschijnlijk een borstelloze DC motor.

Hi
Het volledige nummer is AN6605 van Panasonic (Matsushita).
Ik herinner me dat ik het gedownload vanaf de web ongeveer 6 jaar geleden.
Als je niet kon vinden, kunt u mij zeggen tot documenten zoeken mijn oude en deze uploaden indien beschikbaar.

Cant de datasheet nergens vinden!Ik zal het waarderen als je kon het hier uploaden.

Bedankt

Hi
Ik vond 3 datasheets in verband met Matsushita snelheidsregelaar IC's, maar niet AN6605.
Deze zijn: AN6650, AN6651, AN6652
AN6650 is een 8-pin IC en is tot op zekere hoogte vergelijkbaar met AN6605, en ik denk dat het kan worden gebruikt voor functionele overwegingen.
De andere twee IC's zijn 4-pins IC's die worden gezien in sommige cassettespelers.

Als ik vind AN6605 datasheet, zal ik jullie informeren.

Groeten
Sorry, maar je moet ingelogd zijn om deze bijlage weer te geven

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back