capacitieve inductie bij hoge frequenties

M

mfarhan1

Guest
Beste allemaal
Ik weet dat de vraag die ik ben te vroeg is vele malen met een andere context, maar ik kon niet vinden een eenvoudig antwoord op, dus ik zoek uw advies.

Laten we zeggen ik heb het model een condensator (of inductor) in EM simulatie tool nu de meest voorkomende methode voor het meten van capaciteit (of inductie) is het meten van de imaginaire deel van y11.

.

Nu dit is zinvol, maar als we hoger in de frequentie van de imaginaire deel hoeft niet slechts capacitieve (of inductie), maar parasitaire inductie en, bij wijze van maatregel imaginaire deel is geen geldige aanpassing meer.Hoe vindt u capacitieve of inductantie nu?

Een oplossing die in mijn ogen is het gebruik van de forfaitaire gelijkwaardig model van inductor of condensator.Laten we zeggen dat ik weet dat de condensator gelijk forfaitair model (weergegeven in figuur) nu weer hoe vind ik de waarden van alle componenten die de uiteindelijke reactieve component.

like Pi ledder rational polynomial
etc which gives equavalent values but can i somehow put my capacitor model in SPICE and get the lumped components values?

Mensen zeggen gebruik SPICE model nu ben ik aan het nieuwe, voor zover ik weet heeft enkele voorgedefinieerde modellen
zoals Pi ledder rationele polynomiale
etc die equavalent waarden, maar kan ik mijn condensator SPICE model in en ontvang de adem componenten waarden?

Veel dank kijken uit naar uw responces
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Hi mfarhan1
Ik heb 1 suggestie.
Zeg U heeft gesimuleerd, ontworpen en gemaakt Microstrip of adem condensator / inductor.
Probeer het meten van capaciteit
en inductantie behulp LCR meter.
en cross check.

@ Abhishekabs
Bedankt voor uw antwoord.
Ik wil gesimuleerde resultaten, want ik wil een model kit voor spiraalantennes inductor en MIM condensator dus meten is geen haalbare optie,
Elke andere suggestie

Hi mfarhan1,
Als u weet dat de geomtery dan kun je berekenen capaciteit en inductantie bij een hoge frequentie met behulp van FastCap en FastHenry (met de hulp van FastModel editor).Het is gratis, u vindt het http://www.fastfieldsolvers.com/

Met vriendelijke groet,
Uzzal

Hoi, als ik begrijp uw vraag terecht kunt u krijgen bij benadering resultaten voor een condensator wordt aangenomen dat Z = SQRT (ESR ^ 2 (XL-Xc) ^ 2).Terwijl XL = ωL en Xc = 1/ωC.Als u de Z (f) versus frequancy functie gegevens van uw simulatie-instrument dan de onderste punt zal represnt de ESR en door het afleiden van de functie ver genoeg uit het keerpunt kan je het berekenen van de inductantie.

De capaciteit is dominant bij lage frequenties en minimale transmissie lijn effecten.Dus maatregel S11 met de andere TU-terminal open en u bent meten C11 | | (C12 C22); " " betekent in de serie, "| |" betekent in parallel.Nu kort de terminal te meten C11 | | C12.Als je ervan uitgaan C22 = C11 kunt u berekenen C12, of omkering van de TU Delft op het verkrijgen van een 2e meting op te lossen voor alle drie onbekenden.

Nu moet je op zoek naar de 1e resonantiekringen frequentie (serie resonantie).U kunt dit doen S21 uit van een serie metingen, maar beter om de TU Delft in de shunt en meet de frequentie en diepte van de inkeping.Van de resonante frequentie kunt bepalen L11 L22, en uit de diepte van de inkeping kunt u bepalen R11 R22.Natuurlijk technisch de R en G kan worden verkregen uit een DC-meting, maar ze zijn een functie van de frequentie, zodat je kon krijgen verschillende resultaten, en G is zo klein, je kon niet meten R.

Dan zou je een vergelijking van de adem-model naar aanleiding van metingen en tweaken het meer.

Dus eigenlijk
is het een kwestie van meten bij lage, hoge en resonante frequenties, en tot beëindiging van de output met geopend en shorts.Uit dit uittreksel kunt u waarden voor de adem elementen.U kunt zelfs opheffing van de TU Delft uit de buurt van het terrein vlak te minimaliseren C11 en C22.

Als je leest op kleine signaal model extractie ze uitvoerig enkele van de methoden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back