cal ram checksum error (HP 54501A)

Z

zolauri

Guest
Mijn vraag is vooral voor HP 54501A cijfer toepassingsgebied gebruikers of deskundigen die vertrouwd zijn met het kalibreren en de vaststelling van dit model, maar elke nuttige adviezen worden gewaardeerd.

Ik heb een cijfer toepassingsgebied (HP 54501A) en er is een vreemde niet mee.Na elke opstart krijg ik een foutmelding "cal ram checksum error, re-cal instrument"

Na opnieuw kalibreren de werkingssfeer werkt goed.

Als ik de foutmelding negeren en de exploitatie van het Self Test met TEST ALL optie de volgende drie lijnen terug met resultaat "MISLUKT"

1.Protected niet-vluchtige RAM
2.d / A omzetter
3.A / D-omzetter

Toen ik opnieuw het instrument (util menu> Self Cal) het toepassingsgebied opnieuw kan worden gebruikt.Wat
is er meer, als ik de Self Test _after_ herkalibratie alle lijnen terug met resultaat "PASSED" zelfs de genoemde boom.Aangezien het probleem lijkt _only_ na het uitschakelen en dat
is waarom ik denk dat wordt veroorzaakt door een back-up batterij.

De vraag is: Is het een gemakkelijk te hanteren typische falen (gebroken backup batterij of zoiets) of het tekenen van een ernstig probleem?

Er is een belangrijke aanvullende informatie.De omvang was buiten gebruik voor ongeveer 10years tenminste als ik er alleen maar op de laatste week.

Thanks in advance
z.lauri

Hallo!

Ik ben niet bekend met dit specifieke apparaat, maar HP apparaten van die generatie hadden vaak een batterij back-RAM (aka NV-RAM) met Li-batterij.Kijken als u zoiets.

Er kan ook een externe batterij is uitgeput nu.

U kunt de plaats van de NV RAM-module als een geheel deel, of u kunt rippen van de batterij en soldeer een nieuwe bovenop.Kijk voor Sun SPARCStation 5/10/20 NV RAM vervanging / reparatie procedures, ze hebben een soortgelijk probleem.CU

Ik nam een kijkje in het instrument.Ik vond dit

http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/2648

ram in.

Im bijna zeker dat de litium cellen binnen het pakket zijn gebroken.Aangezien deze IC is niet beschikbaar in mijn territorium zal ik moeten proberen om de plaats van de cellen.
Aangezien ik geen enkele gedetailleerde beschrijving over de structuur van deze IC dus ik weet wat kan exacly te vinden in het pakket.Kan dit pakket worden gedemonteerd en kunnen de cellen worden gescheiden van de chip?

Heeft iemand ooit met een dergelijk probleem?

Hallo!

Lijkt erop dat de gebruikelijke NVRAM met uitgeput Li cel.

De eenvoudigste manier om deze te vervangen is om een monster van Maxim.Dit kan enkele dagen duren, soms duurt het een aantal maanden of een jaar.Onlangs kreeg ik de monsters die ik heb besteld ongeveer een half jaar geleden ...

De andere manier is om te herstellen zoals ik al schreef, kijken naar de Zon NVRAM reparatie docs op het net, bijvoorbeeld:
<http://www.squirrel.com/sun-nvram-hostid.faq.html#attach>CU

Je hebt om een Swith voor CAL / NORM en ingesteld op CAL vervolgens cal.opnieuw.
Als deze manier niet kan krijgen om te werken, gebruik dan een algemene porpose SRAM met Li batterys en diode.Alle pinout precies te NVRAM.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back