Bouwen variabele stroomvoorziening, transformator vraag

L

lyzrdstomp

Guest
Ik
ben het opbouwen van de voeding van deze link:

http://www.uoguelph.ca/ ~ Antoon / circ / vps.htm

Ik prototyped op een breadboard, maar gebruikt een 24V AC muur wratten tijdens het kijken naar een geschikte transformator te gebruiken, en de schakeling werkt geweldig uit het comfort en de veiligheid van de muur wrat.

Nu heb ik een transformator, maar hebben een paar zeer fundamentele vragen (nieuw transformatoren, sorry):

De transformator Ik heb heeft de volgende specificaties:

* Voltage Input (midden tik): 115/230VAC
* Color Code Input: Zwart-Rood-Geel
* Spanning Output: 28VCT (at) 2A
* Color Code Output: White-Black-WhiteDe eerste vraag-het circuit vraagt om 24v op de secundaire wikkeling, de transformator ik verworven heeft 28VCT secundair is dat gaan blazen de hele zaak of zal het in zijn werk?

Ten tweede, de transformator heeft 3 draden op zowel het primair en secundair het circuit alleen gesprekken voor 2 aan elke kant.Wat kan ik veilig doen met de 3e draad aan beide kanten?Clip hen?Isoleer en Tuck hen uit de weg?

De secundaire is wit-zwart-wit, zo is de zwarte draad gezamenlijk een centrum tik?

Bedankt.

De transformator die u hebt is perfect ..eenmaal 28 ACV zijn hersteld krijgt u als 36 V DC, die is perfect voor het circuit daar!De LM 317 is in staat de behandeling van input spanningen tot 40 V als terugroepen

De secundaire heeft een tik op .. Doe niet gebruiken!.met een meter in AC positiion mesure wihich leidt u
van meer dan 28V .. Deze zijn het, om te gebruiken. Snijd de andere korte en enige band.
U bent in bussines

Op de primaire elke twee leads en mesure de AC spanning in de secundaire .. Als je alleen de helft van de spanning ..Het betekent dat je de 2 voor 220V. Dan swap een van die voor de andere links.
Snijd de andere links.

Bedankt, Elton voor de info.Ik
ben uit te bouwen mijn voeding!

28Vac beoordeeld met behulp van een transformator kunnen bepaalde problemen: na rectificatie en smoothing wordt u vrij dicht bij 40Vdc (ongereguleerde) ..
Ook het netsnoer bij u misschien niet 230, maar 235, of meer, en dan wordt u over 40Vdc ..
U mag druppel 3 of 4V door het aansluiten van 4-5 2A (of groter) diodes in serie tussen brug-C1 gezamenlijke en R1-IC1 (input pins) ..

Ook, met
zo'n hoge ingangsspanning, in sommige omstandigheden (bij zeer lage uitgangsspanning), terwijl de tekening enkele actuele IC1 wordt heel erg warm ..
Montage op een dunne eclosure muur is geen goed idee ..
Probeer gebruik te maken van een goed formaat Heatsink ..
Remember, (Vin-Vout) * Iout is de hoeveelheid energie omgezet in warmte IC1 ..
Slechtste geval: Vin ≈ 40V, Vout = 1.25V, Iout ≈ 1.5A => Power verloren in IC1 ≈ 58W ..

Een optie tot gedeeltelijke oplossing voor dit probleem is om een switch, en voor Vout <15V loopt dit stroomvoorziening van de helft van de secundaire winding (14Vac in plaats van volledige 28Vac) ..

Groeten,
IanP

He, Ian -
Bedankt voor de extra info.Ik gebruik het met 115VAC in plaats van 230 (ik
ben in de staten).Is dat een verschil in wat je waarschuwing over?

Ook
ben ik zeker gebruik van een koeling op de 317 en zelfs het toevoegen van een ventilator voor de zaak (overkill?).
Nogmaals bedankt.

115 of 230 primaire verandert niet veel, wat betreft de secundaire spanning is bezorgd ..
In beide gevallen heb je te maken krijgt met ≈ 28Vac, en meestal transformatoren met onbelast kan hoger zijn dan het nominale uitgangsspanning ..
Maak een test: sluit transformator, brug en egalisatie condensator, weerstand LED en meten spanning ..

Ik denk dat het toevoegen van een fan is een zeer goed idee!

Groeten,
IanP

Thanks again, Ian voor uw opmerkingen.

Toe te voegen dat de ventilator (een 12Volt ventilator van een computer zaak, bijvoorbeeld), zou ik moeten tak uit "een apart circuit met een 7812 (of iets dergelijks) aan de macht dat, of is er een gemakkelijker manier om trek de 12 volt nodig van de bestaande route?

Bedankt.

lyzrdstomp schreef:

Ik ben het opbouwen van de voeding van deze link:http://www.uoguelph.ca/ ~ Antoon / circ / vps.htmDe transformator Ik heb heeft de volgende specificaties:* Voltage Input (midden tik): 115/230VAC

* Color Code Input: Zwart-Rood-Geel

* Spanning Output: 28VCT (at) 2A

* Color Code Output: White-Black-WhiteDe eerste vraag-het circuit vraagt om 24v op de secundaire wikkeling, de transformator ik verworven heeft 28VCT secundair is dat gaan blazen de hele zaak of zal het in zijn werk?Ten tweede, de transformator heeft 3 draden op zowel het primair en secundair het circuit alleen gesprekken voor 2 aan elke kant.
Wat kan ik veilig doen met de 3e draad aan beide kanten?
Clip hen?
Isoleer en Tuck hen uit de weg?De secundaire is wit-zwart-wit, zo is de zwarte draad gezamenlijk een centrum tik?Bedankt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back